Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Etter et ekteskap på 8 år med en sjarmerende mann som terroriserte meg og barna i like mange år fikk jeg i går kveld et tips fra en venninne om å lese boken: Psykopatens grep av Dalsegg og Wesche. Jeg satt meg i sofaen i går kveld og kom ikke ut av den før boken var ferdig. Endelig fikk jeg bekreftelse på at det jeg har trodd i flere år er virkelig. Jeg slukte informasjonen og leste noen av kapitlene 2 ganger bare for å forsikre meg om at jeg ikke hadde lest feil. For meg var det greit å lese ofrenes historie. Men det sa meg ikke så mye for jeg vet jo at det finnes offer der ute. Men da jeg leste kapittelet om helsefarlige mennesker, hvem de er i samfunnet og hva de gjør. Jeg kunne svare JA på alle spørsmål om jeg levde med en helsefarlig mann. Så kom kapittelet som jeg tror ga meg mest: å være i grepet. Skyldfølelsen, marerittene, tankene, volden helt ufattelig nå ennå det har gått en stund. Jeg satt og leste og skalv og gråt. Kapittelet: striden om barna ga meg ro. Følelsen av at jeg har gjort det rette selv om alle etater har rådet meg annerledes. Det var rett å ta barna bort fra han. Så kom kapittelet: UT AV GREPET. Det kapittelet skal jeg lese hver eneste uke. Det er så innlysende men når man står midt oppi det og preges av medlidenhet og forvirres av følelser så er det ikke enkelt. Kjære alle jenter der ute som sitter fast i et helsefrlig forhold. Les denne boken når du er alene. Det tok meg 5 år å komme meg ut. Men det har vært verdt hver eneste søvnløse natt. Flott bok!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 uff, føler med deg, høres tøfft ut. du har vært sterk, å gjort det som garatnert er best for deg og barna. lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå