Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med ergo-selen? er den et bra kjøp i forhold til en babybjørn-sele f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen ganger bedre, selv om jeg personlig foretrekker Beco.

Skrevet

Både jeg og gubben er fornøyd med ergoen - han er lang jeg er det ikke...

Sist vi brukte den, foretrakk snuppa å sitte på ryggen min i den, det går like greit som på magen og er bedre etterhvert som ungen begynner å veie litt.

Skrevet

synes den er kjempebra- og bruker den forsatt som reserve hvis snuppa på nesten 3 år blir for sliten i bena. helt geinalt at den kan brukes på magen først når babyen er liten, og så på ryggen etterhvert som barnet blir større. den sitter godt på ryggen, og du bærer jo mest med hoftene- og derfor myyyye bedre enn de gamle babybjørnene (vet ikke hvordan de helt nye modellene er- men de gamle hadde du jo all vekt på skuldrene)

men jeg er hvertfall superfornøyd mer ergoen- og anbefaler sterkt!!

Skrevet

jeg er desverre ikke spesielt fornøyd.

Kjøpte den fordi jeg leste av baby Bjoern og den type sele ikke er bra for barnets underliv. Alle vekten bæres jo av det når de henger der...

Men ergoen var jo altfor stor, selv om jeg kjøpte den etter at hun var så stor at hun ikke skulle trenge spebarnsinnlegg i den.

Den er også tjukk og varn, og ikke særlig behagelig å ha på seg.

Jenta mi på 10 mnd liker ikke å sitte i den, for i den MÅ barne sitte mage mot mate (eller mage mot rygg hvis de henger bakpå), hun vil ikke sitte sånn, hun vil SE

Så jeg bruker en gammel babyBjoern som jeg fikk av ei venninne... ;-D

Men det er jo en fordel at den kan brukes så lenge! (opp til 4-5 år)

Og det er en fordel med lommer...

Skrevet

beco-selen, kan barnet sitte i den fremover på magen da? noen som vet?

Skrevet

Nei. Det er bare i BabyBjörn (og sjal, da) babyen kan sitte forovervendt på magen. Fordi det er en helt forferdelig bærestilling hvor vektbelastningen blir så feil som du kan få den.

De ordentlige selene, altså de som er laget for å gi best mulig posisjon for barnet og best mulig vektfordeling på den som bærer, er stort sett beregnet for at barnet enten henger på magen vendt inn mot deg eller på ryggen forovervendt.

Skrevet

Jeg har begge to. Jeg synes Ergo er helt suveren. Brukte den mye da babyen min var nyfødt (hadde nyfødtinnlegg) og han lå veldig godt i den.

Har også brukt den på større barn opptil 12 kg, og den fungerer bra der også.

Jeg får veldig vondt i ryggen av BB, men Ergo er kjempegod å bruke. Lett å ta på uten hjelp er den også.

Skulle ønske babyen kunne vende utover når jeg har han på magen, det er det eneste.

Skrevet

Har brukt vår ergo MASSE. Skal eg klage på ein ting, så er det at eg har litt smale skuldre og da blir selene for breie for meg.

Skal eg gå lange turer bruker eg mei tai pga det.

Men ergo er lett og kjapp å få på, så er grei sånn ut og inn av bilen ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...