Gå til innhold

Ultralyd tidlig i svangerskapet Oslo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt en SA i mars og lurer da på følgende.

Hvor tidlig kan man ta UL for å se om det er liv inni der ??

Hva koster denne UL lyden ?

Må man ha henvisning fra legen ?

 

Er nå 7uker på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at du er gravid på nytt igjen og så raskt:-D Jeg hadde og en SA i mars og er nå ca. 6 uker på vei. Skal til første kontroll hos legen neste torsdag og da skal jeg høre om å få tidlig UL. Regner med man kan ta en UL så fort hjertet på fosteret er utviklet, slik at man kan høre hjertelyden. Det er vel når fosteret er ca. 4 uker. Så lenge du blir henvist fra legen din skal ikke dette koste noe. Hva det koster å gjøre det privat vet jeg ikke.

 

Lykke til:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går til legen så får du henvisning til ul på evt ullevål, da er det gratis. Men vet ikke hva som skal til får å få det.

 

Om du ringer til majorstua klinikken så koster det 1200, hvertfall ca. Det er vaginalt når det er så tidlig. Var selv når jeg var 6 uker på vei sist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få en henvisning til gynekolog fra legen din. Ikke sikkert du trenger å dra til legen, de kan kan kanskje sende deg henvisningen eller fakse den til den gynekologen du vil gå til/legen din vil at du går til.

Da betaler du bare 40 kr for en UL.

Ved 7 uker skal man kunne se om det går bra "inni der":),

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dere som har hatt ufrivillig abort ønsker tidlig UL, jeg har selv hatt to. MEN, den ene gangen døde fosteret rett etter ultralyd i uke 10. Er dere helt sikker på at ikke er noen risiko for fosteret ved tidlig ultralyd? En gynekolog jeg var hos sa at det kunne være en viss risiko, eller at man vet for lite om det, det må mer forskning til.

Jeg fikk en flott sønn etter to MA. I det siste svangerskapet tok jeg HCG prøve ganske hyppig og de viste at utviklingen gikk riktig vei. Og hva om man ser et bankende hjerte i uke 6 eller 7, det er kan uansett skje ting frem til uke 12 eller hva dere regner som sikkert. Man kan jo ikke ta UL hver uke heller.. Nei, mitt tips er, slapp av. Å ha hatt en SA/MA eller to betyr ikke at noe er galt med deg, det kan like gjerne gå bra neste gang. Lett å si, vanskelig å gjøre, jeg vet det godt. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...