Gå til innhold

kan man få hodepine om man spiser for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sykt vondt i hodet...:( Spiser lite for tiden, klarer ikke å spise så mye etter jeg gikk ned i vekt og trener mye for tiden.. Idag "glemte" jeg å spise, spiste en skive til middag og drakk ca 4-5 kopper kaffe totalt idag..

Spiste en skive til nå og føler meg litt bedre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det fortalte en 5-åring meg i dag. Du er litt sent ute.

Skrevet

Du får i alle fall vondt i hodet om du ikke drikker nok vann! Jeg tror heller det er det som gjør det, enn maten...

Skrevet

Lavt blodsukker kan gi hodepine, så ja, om du har spist lite kan det være årsaken

Skrevet

Du må få deg rutiner på når du skal spise, selvfølgelig blir du sliten og vond i hodet når du ikke tilfører kroppen noe energi.

Skrevet

Lavt blodsukker og/eller væskemangel kan blandt annet gi hodeverk. For mye koffein kan også gi hodeverk.

Gode råd:

Spis minst 3-4 måltider hver dag, gjerne lite om gangen. Drikk minst 2 liter vann/saft/brus til dagen. Hold deg under 3 kopper kaffe/te til dagen.

Skrevet

Det er vatnet som gjer det, ein kan fint gå utan mat i nokre dagar, men med ein gong ein har væskeunderskot kjenner ein det.

Og nei, saft/brus er IKKJE under nokon omstendigheit det same som å drikke vatn ila ein dag. Minimum 1.5 liter vatn, enno meire vatn om du drikk saft eller brus. Drikker du kaffe/te i tillegg må du drikke meire vatn.

Skrevet

Kaffe er vanndrivende så om du drikker mye kaffe, må du i allefall sørge for å få i deg nok vann.

Skrevet

De færreste kan gå uten mat i noen dager uten å få vondt i hodet. Lavt blodsukker gir ofte dundrende hodepine.

Skrevet

Du skal drikke minst 8-10 glass vann om dagen, hvis du drikker kaffe skal du plusse på enda et glass vann for hver kopp kaffe du har i deg.

Du får vondt i hodet om kroppen begynner bli dehydrert (går tørr), og du kan få vondt i hodet om blodsukkeret blir for lavt. Du må få skikkelig rutiner på spisingen din, bruk om nødvendig alarmen på telefonen din. Hver tredje til fjerde time bør du putte noe i kroppen som får blodsukkeret til å svinge opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...