Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Har sykt vondt i hodet... Spiser lite for tiden, klarer ikke å spise så mye etter jeg gikk ned i vekt og trener mye for tiden.. Idag "glemte" jeg å spise, spiste en skive til middag og drakk ca 4-5 kopper kaffe totalt idag.. Spiste en skive til nå og føler meg litt bedre...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Ja, det fortalte en 5-åring meg i dag. Du er litt sent ute.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Du får i alle fall vondt i hodet om du ikke drikker nok vann! Jeg tror heller det er det som gjør det, enn maten...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Lavt blodsukker kan gi hodepine, så ja, om du har spist lite kan det være årsaken
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Du må få deg rutiner på når du skal spise, selvfølgelig blir du sliten og vond i hodet når du ikke tilfører kroppen noe energi.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Lavt blodsukker og/eller væskemangel kan blandt annet gi hodeverk. For mye koffein kan også gi hodeverk. Gode råd: Spis minst 3-4 måltider hver dag, gjerne lite om gangen. Drikk minst 2 liter vann/saft/brus til dagen. Hold deg under 3 kopper kaffe/te til dagen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Det er vatnet som gjer det, ein kan fint gå utan mat i nokre dagar, men med ein gong ein har væskeunderskot kjenner ein det. Og nei, saft/brus er IKKJE under nokon omstendigheit det same som å drikke vatn ila ein dag. Minimum 1.5 liter vatn, enno meire vatn om du drikk saft eller brus. Drikker du kaffe/te i tillegg må du drikke meire vatn.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Kaffe er vanndrivende så om du drikker mye kaffe, må du i allefall sørge for å få i deg nok vann.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #9 Skrevet 2. juli 2010 De færreste kan gå uten mat i noen dager uten å få vondt i hodet. Lavt blodsukker gir ofte dundrende hodepine.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #10 Skrevet 2. juli 2010 Du skal drikke minst 8-10 glass vann om dagen, hvis du drikker kaffe skal du plusse på enda et glass vann for hver kopp kaffe du har i deg. Du får vondt i hodet om kroppen begynner bli dehydrert (går tørr), og du kan få vondt i hodet om blodsukkeret blir for lavt. Du må få skikkelig rutiner på spisingen din, bruk om nødvendig alarmen på telefonen din. Hver tredje til fjerde time bør du putte noe i kroppen som får blodsukkeret til å svinge opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå