Gå til innhold

hmmm... nå kom usikkerheten krypende....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har aldri barnefri, har ikke familie i nærheten.

vi har 2 tette gutter, 21 mnd og snart 3 år.

Mannen min er sliiiten, på grensa til utbrendt. Er jo i utgangspunktet jobben han blir sliten av, men når han er sånn psykisk nede så er det barna han synes er slitsomme.

Jeg har nå tenkt å overraske han med en tur med 2 netter borte bare han og jeg.

Barna er jo ikke veldig vant til barnevakt, og spesielt eldste er litt skeptisk og sjenert, tar litt tid før han føler seg komfortabel, selv om dette har blitt mye bedre.

Det er 2 forskjellige venninner som skal passe dem. Skal sørge for at vi skal besøke disse uka før sånn at de er litt kjent med dem, de kjenner dem jo, men vi treffes ikke så kjempeofte.

Nå skal jeg bestille turen, men blir skikkelig usikker på dette med barnepass, åssen det skal gå, åssen gutta skal ha det, om de kommer til å gråte mye og vil til oss.

Uff, så vanskelig.

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de er så "fjerne" for ungene at du må besøke dem uka før for at de skal bli kjent med barnevakten, hadde jeg nok ikke gjort det. Det er noe annet om det er egne søsken, foreldre, veldig nære venner osv.

Skrevet

Skjønner veldig godt at dere trenger barnefri!! Tror jeg hadde blitt gal om vi aldri kunne gjort noe ilag uten barn på 3 år!!

Jeg hadde aldri klart å slappet av med den løsningen du har valgt. For meg hadde det nok kostet mer enn det smakte. Men det er meg. Jeg kjenner verken deg eller barna dine, men en slik løsning hadde nok ikke vært et alternativ for meg. Har barna masse på overnatting og nyter det i fulle drag, men da hos besteforeldre som de kjenner veldig godt.

Skrevet

Hei!

Forstår at du er litt usikker men tenker jo at de du har valgt til å passe barna dine er noen du stoler på og vet at er flinke med dem.

Om du besøker dem noen ganger før dere skal dra så tror jeg dette skal gå fint! En gang må jo være den første og de er jo ikke babyer lenger.

Tror at man sitter med mange bekymringer i mammahjertet som setter en demper. Tror faktisk at dette kommer til å gå helt fint! Du kan jo ringe når du måtte ønske.

De kommer jo til å aktivisere barna , de kommer jo ikke til å sitte å se i veggen og bare tenke på mamma og pappa. Det er snakk om 2 netter og det går jo ganske fort.

Som sakt så må jo en gang være den første og da har dere muligheten senere og! Det er mange jeg kjenner som ikke har nærmeste familie i nærheten som er like heldige som dere å ha gode venner som stiller opp.

Kjør på sier nå jeg! :)

Skrevet

Har du ikke mulighet for å reise til familien nå i sommerferien - med barna altså? Eller spørre om familien vil ta seg en tur - selv om det er lang vei?

For meg hadde det nok også kostet mer enn det smakte dessverre. Et alternativ er jo at mannen reiser bort med en kompis, siden det tydeligvis er han som trenger ferien mest?

Men for all del; jeg kjenner verken deg, dine barn eller dine venner. Om du tror barna dine vil takle det greit, og du vet at venninnene dine vil klare oppgaven utmerket så er det kanskje ikke noe i veien for det?

Skrevet

Dra, kos dere. Dere setter da ikke bort ungene til komplett fremmede mennesker heller. Viktig å ta vare på forholdet også:-)

Skrevet

Dra og kos dere! Er jo bare snakk om to netter. Høres ut som dere trenger det spesielt mye, hvis mannen din er så sliten. Venninnene dine kan jo skjemme barna riktig bort, skal ikke så mye til for å avlede.

Skrevet

Nyt det!!!

Høres ut som dere trenger ei helg alene, ja.

Gutta dine blir helt sikkert tatt godt vare på, sånt er alltid mye verre for mor enn for unga. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...