Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 vil nå ut herfra fortere enn svint plutselig fått beskjed at hele leiligheten er mitt annsvar, fast innventar og allt (venter på kontrakt, som de har brukt 3mnd på å lage) Så om noe skjer (kloakk,etc) er det mitt annsvar og mitt utlegg de kommer også til å øke leien, noe jeg ikke har penger til Men ikke lett å finne en 3r i bergen til under 8000 i mnd (så lenge man ikke vil bo laangt utenfor alfavei, noe som ikke går da ungene skal fraktes og hentes, og jeg ikke har bil eller lappen) Må ha gode buss/tog muligheter til sentrum/danmarksplass Hva gjør jeg nå???
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Klage? De har ikke lov til å legge den type vedlikeholdsansvar over på deg og det er også grenser for hvor høy leie de kan kreve.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 er et firma med flere leiligheter som leies ut, og dette er vis standar kontrakten dies. Har vel delvis sett meg om etter noe nytt en stund, da jeg rett ut ikke liker meg her lengre, men nå tar jeg snart hva det skal være, bare det er plass til meg og ungene Men er jo så svindyrt Kjenner jeg har lyst å pakke her og nå.. HI
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 De kan ikke bare øke leien med flere tusen når du har kontrakt. Men de kan øke den i forhold til en index (?).. Husker ikke. Men etter at jeg hadde bodd en plass ett år så økte husleien med noen hundre kroner. Huseier er vel den som skal stå for alt annet, du betaler husleie og evt. strøm ved siden av. Alt annet skal huseier betale.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 det trodde jeg å, men er vist ikke slik i dette firmaet. Og likte jeg det ikke var det jo bare å se seg om etter noe annet.. Noen som vet hvor mye de kan øke leien? Bodd her i to år med samme leie
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Du kan ta kontakt med forbrukerombudet/forbrukerkontoret. De kan lover og regler: http://www.forbrukerombudet.no/ Her står det litt om økt leie: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=530809
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 eller noen som vet om en 3r i bergen til under 8000?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 så må regne med ca 7700 i leie.. ikke fan.. dyrt Får vel jakte for harde livet =( HI
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 Hjelper ikke hva dette firmaet sier. De er nødt til å forholde seg til husleieloven.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #13 Skrevet 2. juli 2010 jo, men de kan vist øke leia med 5,3% og det er mer enn jeg har råd til. Så da får de bare være rare til de blir blå, for da hakke jeg råd å bo her uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå