Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Mannen har bursdag, og jeg trenger hjelp til å finne en god kake jeg kan lage. Ikke altfor komplisert hadde vært fint:)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Marengskake 6 eggehvitter 3 dl sukker 1 dl melis 1 ts vaniljesukker 1 ts potetmel Dette pisker du stivt med mikser. Tegn rundt ei stor rund form på et bakepapir. Legg dette oppå ei stekeplate. Fordel røra inn i sirkelen og stek på 150 grader i en time. Avkjøl. Pisk krem av 1 boks fløte. Bland krem og en boks ferdig vaniljekrem. Ha dette oppå kaka. Fyll på med MASSE frukt og bær.. Nydelig kake
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Denne laga eg nyleg, og fekk mykje skryt! Valnøttkake med Ritz: 3 eggekviter 250g sukker 1 ts vaniljesukker 100 g valnøtter 100 g ritzkjeks 3 dl Kremfløyte frukt/bær (eg brukte jordbær og båbær, men kan bruke alt mogleg) Pisk eggekvitene stive og ha i sukker og vaniljesukker og pisk litt til. rør inn grovhakka nøtter og kjeks. Steik på 150 grader i 35 min, midt i ovnen. Ha bakepapir i botnen av forma, og kvelv over på rist og dra av bakepapiret før kaka er heilt kald. Rett før servering pyntar du med krem og rikeleg med frukt/bær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå