Glajenta ♥ Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Inkluderer to aktiviteter for alle deltakerene, spa for bruden, middag, vin til maten, kaffe, baileys, litt kaker, snacks osv på kvelden. Pluss diverse tilbehør til dagen. I tillegg kommer lunsj, drikke resten av dagen, penger til buss (60 kr).
Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Da begynner det raskt å nærme seg 1000 kr. Synes det er relativt dyrt jeg da for utdrikningslag., men det er veldig ulikt hva folk synes er greit. Perifere venner synes nok kanskje det er kjipt.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Personlig syntes jeg ikke det. Skal man ha det skøy så koster det.
Fomle84 Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Nei. Det er ikke for dyrt hvertfall.. Betalte 800 gor forrige utdrikkingslag jeg var med i, 500 og 600 for de to andre, alle var veldig bra. Men en tusing synes jeg blir for drøyt.
Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Totalen blir jo fort en tusing her da, når man skal ha lunsj, drikke og buss på toppen av de 700 kr.
♥♥♥ Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Jeg syns 700 kr totalt er flott, og 1000 kr totalt som en maxgrense. De fleste utdrikningslagene jeg har vært i har kosta ca. 1000 kr totalt.
Hufsla Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 det hadde jeg synes var dyrt, men er det en nær venninne hadde jeg brukt det. Betalte det engang, da fikk vi ikke særlig opplegg. Middag var taco, men der var nesten ikke nok til alle, og ingen ble skikkelig mette. Var kjøpt bittelite godteri, og det var påskegodt kjøpt til halv pris. Bruden ble drukket under bordet før ti, og andre en forloveren måtte også spandere drikke på henne. I begynnelsen vel og merke, hun fikk da visst nok på slutten...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 Det synes jeg er dyrt.. Synes at akolhol bør være noe hver enkelt har med seg..
lille sprelle Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 Oi! Prisen har virkelig gått opp! De utdrikningslagene jeg har vært med på har vært et par hundrelapper...... Vi har likevel hatt det knallgøy!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 1. juli 2010 #11 Skrevet 1. juli 2010 Får ikke mye for 700 kr nå for tiden. En drink ute koster jo over 100 lappen. Så nei syntes ikke det var mye.
Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Men nå dekker jo ikke dette drinker ute, lunsj og slikt kom jo i tillegg. Jeg tar meg selv i å lure hva som er galt i å dra hele venninnegjengen til lånt hytte med vin og god mat, nattbading, jenteslarv, "konkurranser" osv. Hvorfor må det være CD-innspilling, fallskjermhopping, spa osv. Er ikke det viktigste at man er sammen og har det gøy, og at alle kan være med uten å blakke seg? Det er litt samme opplegget som med russefeiring, det bare eskalerer og eskalerer, skal være flottere og dyrere for hvert år.
Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #14 Skrevet 1. juli 2010 Også må jeg bare si at om det hadde vært jeg som skulle gifte meg, hadde jeg vært knallflau om noen laget så dyrt utdrikningslag. Hadde heller ønsket at alle skulle være med, hadde det kjekt osv. uten at det kostet skjorta.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 1. juli 2010 #15 Skrevet 1. juli 2010 jeg er invitert til et som kommer til å koste ca 2000 kr.... tur til Praha med spa etc etc... aner ikke enda om jeg kommer til å bli med.. synes det er drygent dyrt ja så kommer jo lommepenger etc i tillegg..... er vant med de som koster rundt 2-600 kr...
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #16 Skrevet 1. juli 2010 En tur er noe som en med god samvittighet kan si nei til pga pris og andre omstendigheter tenker jeg. -Kreativ spennende måte å gjøre det på da 700+++ syntes jeg er mye å bli "pålagt" å betale ja... helt enig i at jeg hadde blitt flau og satt ut om mine venner måtte ut med sånne beløp. I sommer skal jeg i tre utdrikningslag... 2100 +++++ hadde blitt drøyt!! Legg til mannen som skal i utdrikkningslag og vi er godt over 4000 på bare fest i tillegg til tre ganger bryllups gaver! HJELPES. Mine venninner lagde en koselig og personlig greie for meg, noe som var nøye planlagt og brakte latter og glede fra morgen til morgenen etter! <3 Det kostet dem vel et par hundrelapper hver max, jeg snek meg til å kjøpe mine egne drinker ute og gitt.
It's all about me Skrevet 1. juli 2010 #17 Skrevet 1. juli 2010 Ja det er dyrt. Et utdrikningslag er "siste natt med gjengen", da er det viktigst å ha det kos og morsomt og slippe seg litt løs. Det er ikke "siste natt i sus og dus". Spa, reiser, ditt og datt kan en gjøre senere med de nærmeste som vil være med, ikke pålegge alle en kjenner det under frivillig tvang.
Rååååsa på ball Skrevet 1. juli 2010 #18 Skrevet 1. juli 2010 Jeg skal gifte meg om ikke mange mnd og jeg håper at mine forlovere ikke lager i stand noe skikkelig dyrt for min del (dette har jeg sagt til de også). Jeg synes at 500 bør være makspris og helst bør det koste mindre enn det også. For min del trenger det ikke være noe hysterisk opplegg med mange dyre aktiviteter osv, litt god middag hjemme hos en av deltakerne, noen morsomme leker og så ut på byen hadde vært knall for meg i hvert fall Det aller viktigste for meg er at alle skal ha råd til å kunne være med! Flere av mine venninner er studenter og da blir det fort dyrt å bruke rundt 1000 kr på en kveld. Vil ikke at noen skal sitte igjen med vondt i magen etterpå
Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #19 Skrevet 1. juli 2010 Kanskje det er fordi mange venter til de er nesten 40 før de gifter seg at utdrikningslagene har eskalert i pris osv? Da er man mer etablert, og det er liksom greit å bruke så mye penger på en kveld. Jeg signerer for øvrig Frokostquiz sine gode poenger:)
~sjiraff~ Skrevet 2. juli 2010 #21 Skrevet 2. juli 2010 I utgangspunktet synes jeg det er en helt ok og normal pris for et utdrikningslag. Og du har vel en viss feeling på deltagerne, om de synes det er greit eller ikke? Selv hadde jeg ikke ønsket et utdrikningslag som kostet så mye. For meg hadde det vært viktig at alle som har lyst til å delta kan det uavhengig av sin økonomiske situasjon.
SagflisiHåret Skrevet 2. juli 2010 #22 Skrevet 2. juli 2010 Jeg synes det kommer litt an på hva man skal gjøre i utdrikningslaget. Hvis pengene går til aktiviteter som bruden utelukkende får glede av (massasje, manikyr, hoppe i fallskjerm osv), så oppleves det fort som mye penger. Men hvis man betaler for aktiviteter der alle deltakerne får være med, og det er noe som er skøy, så bruker man på en måte penger på seg selv også, dvs en opplevelse en selv synes er verdt å bruke penger på. Da kan det godt koste litt mer. Som du skriver her: spa til bruden...er ikke poenget med utdrikningslag å gjøre no SAMMEN med bruden, alle vennene ilag? Spa er jo kun for henne...Min mening iallefall:) Pluss at det avhenger av ens livsituasjon, som student er 700 kroner faktisk endel. Nå som jeg jobber synes jeg 700 er helt greit.
2søtesmåh Skrevet 2. juli 2010 #23 Skrevet 2. juli 2010 Ja, synes det er dyrt om det kreves inn på forhånd..Synes man bør "betale inn for bruden", også betaler hver sin del underveis, også kan man bestemme litt selv hvor mye man vil bruke.. Om kvinnen bruker 700 i utdrikningslag til damen, og mannen like mye i utrdrikningslag til "gommen", så går det med 1400 til fest - FØR gave er kjøpt inn, og kanskje overnatting/reise til bryllupet også. Pluss litt til på utdrikninglaget... SYnes det er bedre at alle som er bedt til utdrikningslag betaler inn 150-300(er jo ofte mellom 10 og 20 stk, også kan også de som IKKE kommer betale inn) også bruker man det KUN på bruden, også betaler hver enkelt det man selv bruker utover kvelden...SKal man "bare være inne" , er kurvfest aktuelt, og pengen brukes på gaver eller opplevelse til BRUDEN....Ikke alle andre... (også, også, også....He-he...)
Seven Skrevet 2. juli 2010 #24 Skrevet 2. juli 2010 Ja det er for dyrt! Man er raskt oppe i 1000 kr. Skjønner jo at man skal ha det gøy, men moro trenger ikke være dyrt. Kjipt hvis noen melder frafall pga prisen!! I tillegg til utdrikningslaget kommer gaven til brudeparet. Kanskje en frisørtime, ny kjole, strømpebukse, osv, osv... Et bryllup koster også for gjestene..
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juli 2010 #25 Skrevet 2. juli 2010 Jeg synes det var ganske dyrt. Var nettopp i utdrikningslag til en av mine aller beste venninner og måtte nesten takke nei pga prisen, som var 700 kr. Dette var inkludert maten hele dagen, og 2 aktiviteter som alle kunne være med på. Og her hadde forlover kjøpt mat til 4x så mange som vi var og bruden drakk ikke alkohol. Så skulle vi drikke selv, komme oss frem og tilbake, ha med en gave til en lek og jeg skal kjøpe gave til bryllupet. Jeg er alenemamma, student og betaler for studiene selv, det burde være slik som mange har skrevet før meg, at det ikke koster så masse og være med. Jeg irriterer meg jo litt over at det var så masse mat. Vi hadde flere måltider, og kunne jo kanskje spart 100 kr hver om det var beregnet bare litt mindre til hvert måltid. Var en annen gang. Det var 400 kr, da hadde vi overnatting, spa, bading i spaanlegg og masse gratis leker. Det var veldig kos, og ingen irritasjon over at forlover faktisk hadde kjøpt godteri til en hel barneskole!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå