Gå til innhold

Dette er helt jævlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er det værste jeg har opplevd. Jeg er nå i 7. uke, og er utrolig dårlig. Jeg er så dårlig at jeg er på nippet til å spy hvert 10 minutt. Jeg får ikke beveget meg utenfor døra i det flotte været, og får ikke lekt med gutten min som endelig har sommerferie. Her sitter jeg da, og gråter, er kvalm,begynner å bli deprimert, og har en helt utrolig dårlig samvittighet. Hvordan skal man holde ut 7 mnd til???

Hvordan klarte dere som var like kvalme og dårlige dere igjennom svangerskapet? Iallefall dere med barn fra før? Hadde det bare vært meg og samboer inni bildet, hadde det ikke betydd noe, men nå får jeg så dårlig samvittighet at jeg blir enda mer kvalm av å tenke på det! Er det noe tips for å slippe å gå så kvalm? Har en konstant ekkel smak i munnen og pusser tennene 5-6 ganger ila dagen, men det hjelper bare 10 minutter..... Ellers er jeg i form...ingen hodepine som sist, ikke tidlig bekkenløsning som sist, og ikke svimmel som sist. Bare den forbanna kvalmen som gjør meg sengeliggende..... :( HJELP, vær så snill...begynner å bli kraftig deprimert.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var skrekkelig kvalm da jeg ventet vårt andre barn. Det er forferdelige greier! Men fatt mot, veldig mange blir mye bedre allerede i uke 10-11 :)

Skrevet

ikke så rare trøsta, men du er ikke alene. er den værste kvalmen som finnes. eneste som hjalp meg var å spise hver 3 time og postafen når det var helt krise. går over etter 1 trimester:-)

Skrevet

Hvordan fikk du det til å gå opp med første barn, mens du gikk gravid?

Håper du har rett...at det forsvinner i uke 10-11. Lurer på hvorfor man blir såååååå kvalm? Takk for svar :))

HI

Skrevet

Jeg glemte å si at det som hjalp meg var å passe på å spise. Det virker helt rart å skulle spise for å bli bedre av kvalme, men jeg ble alltid mye verre når jeg hadde helt tom mage. Hvis det er skikkelig ille og du kaster opp kan du også få medisiner av legen. Det er bedre enn å bli dehydrert eller noe!

Skrevet

Har hørt at flere har hatt god hjelp av slike bånd man får kjøpt på apoteket (seaband?). De trykker på et punkt på håndleddet, mange bruker dem for sjøsyke.

Lykke til videre! Ekkel den kvalmen.. =S

Skrevet

Det er veldig god trøst, faktisk...høres egoistisk ut, men det er på en måte litt tryggere å høre at flere har slitt med dette. Hva er Prostafen? Jeg spiser hver 2-3 time, og kun sunt. Grovt brød, masse frukt og grønnsaker osv.... Funket den Prostafen?

Skrevet

Det går over til slutt! Svangerskap er ikke noe særlig, sitter selv og undres over hvorfor vi gjør det flere ganger... Gutten din klarer seg selv om du er dårlig. Barn lærer av livet, kanskje det er greit for barn å lære at mamma og pappa ikke alltid er på topp? Snakk med han og si du er syk, kanskje han til og med forstår??

Skrevet

jeg var helt jævlig kvalm da jeg gikk med nr 3 (jente), grufullt!!!!

Det som hjalp meg var akupunktur!

Ble mye bedre etter 3 behandlinger.

Prøv det:-)

Skrevet

Jeg var dårlig i begge mine svangerskap, så vi var forbredt på det allerede før jeg ble gravid med nr2. Før vi i det hele tatt vurderte en til hadde vi snakket om at samboeren min måtte regne med å ta seg av både sønnen vi hadde fra før og matlaging, husvask osv i den perioden jeg var dårlig, hvis jeg ble like dårlig som første gang. Og det ble jeg... Fordelen min var at jeg visste hva jeg måtte gjøre for å klare meg best mulig og det var for det første å spise ofte nok. Jeg fulgte ikke tipsene mange gjør med salte kjeks ol, men spiste akkurat det jeg hadde lyst på når jeg hadde lyst på det og helst enda oftere... Feks spiste jeg mye loff med syltetøy på.

I første svangerskap ble jeg veldig dårlig før jeg fikk Phenergan på resept fra legen min og det hjalp meg veldig. I andre svangerskap ba jeg om det før jeg ble like dårlig, så da klarte jeg å forebygge noe. Likevel var jeg i begge svangerskapene 100% sykemeldt i litt over 1mnd og i tillegg 50% sykemeldt etterpå.

Skrevet

Jeg hadde det slik også. Var sykemeldt og lå hjemme hele dagene, ble bare mer og mer nedstemt. Helt forferdelig! Samboer måtte ta seg av gutten vår for jeg klarte ingenting. Jeg var sterkt kvalm frem til uke 17 så ble det sjeldnere og sjeldnere, kun når jeg var trøtt og sliten. Jeg forsøkte med akupuntur men dessverre hadde jeg ingen særlig effekt av dette. Jeg vet at mange andre har blitt kvitt kvalmen med akupunktur da så det er kanskje verdt å prøve. Ellers må du bare prøve å ta en dag av gangen, til slutt gir det seg. Nå synes jeg endelig at det er fantastisk å være gravid!!!!! Og du glemmer det raskt når det er over...heldigvis :-) Lykke masse til. Ingefær og farris er også kjent for å hjelpe.

Skrevet

Jeg spiste nesten hele tiden. Og mellom måltidene planla jeg hva jeg kunne spise neste gang, dvs hva som helst som ikke gjorde meg kvalm bare ved tanken. Hver time ca. he he.

Gå til legen og få kvalmedempende. Det har gått over ved ca 12-13 uker hos meg.

Skrevet

AFIPRAN! Uten det hadde jeg strøket med.

Skrevet

Reseptbelagt? Hva er det?

Skrevet

Føler med deg. Jeg kastet opp ca 20 ganger daglig i 9 måneder. Kvalmenforsvant en uke etter fødselen. Det var grusomt.

Jeg lå i sengen store deler av dagen, pappa hentet og bringet eldstemann, og jeg klarte å leke med ham i en time ( etter at de hadde spist middag). I helgene tok pappaen med seg mini ut. Dette var HVER DAG i 9 måneder.

Ingenting hjalp! Prøvde mat, kjeks, unngå melk, drikke melk, sove, akupunkturbånd, akupunktur, prostafen, afipran, u name it.

Masse god bedring

Skrevet

Jeg var kvalm uten oppkast til uke 15 med første og kvalm med masse oppkast til uke 20 med andre.

Med førstemann fikk jeg afipran av legen, som jeg ble megasløv av, nesten dopa. Sykemelding og søvn fikk tiden til å gå kjappere.

Med nummer to brukte jeg postafen, funka veldig bra. Prøvde seaband og litt ulike saker først, uten hell.

Skrevet

Takker dere fra bunnen av min hjerterot.

Utrolig godt å høre at det er flere som har gått igjennom dette, dog jeg kunne ønske alle slapp det. Men det hjelper å høre at det snart kommer til å gå over. Tusen takk jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...