Gå til innhold

Sravletråd for oss som prøver etter SA/MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fotsoneterapi høres spennende ut, får vurdere det hvis ting tar tid. Men tror jeg hadde eggløsning for noen dager siden, så i første omgang blir det bare å vente på TR og så sette i gang og se hva som skjer. Har blitt gravid på første forsøk begge gangene, så håper det fortsetter slik. Tok digitale tester ja, men har bare tatt to, så da gjør det ikke så mye at de var dyre. Kjøpte dem rett etter at jeg hadde vært på sykehuset og fått "diagnosen", så må innrømme at penger var det siste jeg tenkte på akkurat da..

Så flott at det klaffet så fort, trønderline, da er det jo håp! Krysser fingrene for at det går bra denne gangen og at vi alle kommer fort etter. I mellomtiden får vi prøve å kose oss som ikke-gravide, selv har jeg akkurat vært på en hard treningstime og tatt meg helt ut, og i går ble det vin med en kollega - sånne ting kan man unne seg på en mandag når man jobber turnus;) Spekemat har jeg også spist i dag, så jeg prøver å nyte det som best jeg kan, men kjenner det sitter langt inne, jeg skulle så mye heller ha vært gravid..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg beg å blø 29.juni, etter å ha sett liv på UL samme dag. Var på etterkontroll hos gyn for 2 dager siden og da mente han at jeg kom til å blø i minst 2 uker til - tanken på 3uker blødning var lite fristende..Han mente og at første mens ville komme først etter rundt 8 uker. I går derimot sluttet jeg å blø, så da tok det 9 dager istedenfor og det er jeg jo veldig glad for :) Nå håper jeg bare at jeg får EL når jeg skal etter normal syklus, hvis ikke er det fare for at den kommer midt i ferien - som delvis skal tilbringes sammen med div familie...

Testet svakt positivt på mandag kveld, kan jeg anta at alt er ute nå som jeg har sluttet å blø...?

Jeg tok et glass vin etter å ha vært på ULkontroll og det var med en litt rar følelse i kroppen jeg gjorde det, skulle også veldig gjerne ha drøyd det glasset til neste sommer istedenfor :)

Skrevet

Jeg testet positivt en hel uke etter at jeg hadde sluttet å blø, men etterkontrollen viste at alt var ute av livmora, så er nok bare hcg'en som bruker litt tid på å forsvinne..

Skrevet

Så stille det var her, har dere falt av lasset? ;) Jeg går her og venter på mens nå, i følge mine beregninger ang EL skal den komme i løpet av tre dager, og det kjennes sånn på kroppen også så håper jeg har rett. Det blir godt, da kan vi liksom kalle oss "prøvere" igjen. Noen andre som har noe å fortelle? Hvordan går det med testingen, dos ninos?

Skrevet

Hei alle dere =) Jeg hadde SA i feb/mars og ble gravid í Juni :D:D:D

Så det finns håp, jeg har ikke hatt noen blödninger denne gangen, og alt virker bra, er i uke 6, og skal på tidlig UL uke 8 for å se om alt er bra. Ikke vär redd for neste gang. Man får bra oppfölging om man trenger det. Og man får faktisk ikke gjort noen ting med det selv om det er kjempedritt dersom det skulle skje noe. Husk at SA som regel er et sykt barn. Kroppen virker så fint på den måten. Önsker alle lykke til!!

Jeg ble gravid når jeg bestemte meg for å ta pause i prövingen :P og slappet av. -

Skrevet

Da venter vi mensen akkurat samtidig, Notie :) Jeg har absolutt INGEN graviditetssymptomer, så den dukker nok dessverre opp... Hvor lang syklus har du vanligvis? Min har vært på 27 dager.

Skrevet

Jeg har også 27 dager, så da er vi jo helt "samkjørte"..:) Da får vi krysse fingrene for rask klaff og april/maibarn neste år, hadde vært noe det!

Skrevet

Da er TR dratt sin vei for denne gang, kanskje det blir klaff på EL denne gangen?? Håper, håper:) Kanskje det blir et aprilbarn, både på meg og dere andre - hadde jo vært utrolig koselig det da. Et lite feriebarn:) Vi drar på ferie i morgen, så om det skal bli klaff denne gangen så blir det mens vi er borte. Vi har en liten en unnfanget i London, kanskje vi kan klare å få en unnfanget i Danmark også...?

Ønsker dere alle en riktig fin ferie:) Skal krysse alt som er å krysse for at vi alle etter ferien kan kose oss med voksende mager:)))

Skrevet

Jippi, da kom TR, på dagen fire uker etter MA, kan ikke klage på det, det gikk jo fort. Da er vi offisielt prøvere igjen, håper det ikke varer lenge. God ferie, trebarnsmum, vår lille snuppe er også "made in Spain", tror det funker bra med feriebarn:) Vi drar også på ferie neste uke, riktignok bare i Norge, men satser på at miljøforandring og feriefølelse gjør susen uansett!

Skrevet

Da var den tufsete tanta på plass her også, som forventet. Jaja, da blir det i det minste vin og spekemat i ferien :)

Skrevet

Vi får det det positive med det - fikk en god flaske vin i gave i går, den skal jeg kose meg med sammen med min kjære en kveld i løpet av uka!

Skrevet

hei!! jeg kommer inn her jeg også!!!

hadde en SA for en uke siden.... var 7+4, og har hatt en ganske lei uke, men kjenner at det går bedre for hver dag!! og nå vil vi begynne å prøve på ny!!! legen på sykehuset sa at jeg ikke trengte å vente på neste menstruasjon før vi prøver pga det var ikke noe faglig belegg for dette, men at kroppen blir ikke gravid igjen før den er klar for det!!! så jeg håper min er klar!! hehe ;)

krysser fingrene for oss alle her inne!!

klemz

Skrevet

lurer forresten på dette med etterkontroll, er dette noe alle går på? var inne på sykehuset like etter SA og da sa legen at det meste var blødd ut allerede og at jeg ikke trengte piller eller utskrapning, jeg har sluttet å blø og føler meg helt fin... fastlegen min er på ferie, og han på sykehuset nevnte ingenting om etterkontroll..... bør jeg bestille time? hva gjør de da?

Skrevet

Jeg fikk tilbud om etterkontroll, men det var på gyn på sykehuset fordi det var der jeg fikk konstatert at det ikke var liv lenger. Jeg måtte ta tabletter og legen trodde egentlig ikke det ville fungere på meg fordi jeg hadde kommet så langt, derfor fikk jeg tilbud om etterkontroll, altså UL for å sjekke at alt hadde kommet ut. Hvis du kjenner deg fin trenger du det neppe! Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Jeg var på kontroll hos gyn 1 uke etter at blødningene startet, men det var mest fordi fastlegen ikke kunne si sikkert at det var abort siden jeg rett før hadde sett liv. Men da jeg var der mente han at det meste var blødd ut og at kroppen ville rydde opp i resten selv. Og dagen etter jeg var der så sluttet blødningen og har følt meg helt fin etterpå.

Nå er jeg på dag 19 etter at blødningen startet så håper at EL kommer snart.. Har skjedd så mye annet de siste dagene at har hatt andre ting å tenke på, men nå kjenner jeg at det kommer snikende igjen..

Håper virkelig den sitter neste gang! Har ikke lyst på at aldersforskjellen skal bli så veldig stor :)

Skrevet

Jeg vil heller ikke ha så stor aldersforskjell, men vi får ta det som det kommer, har iallefall lært noe av dette og det er at ikke alt kan planlegges.. Nå er uansett kroppen i rett modus igjen og jeg er akkurat ferdig med en uvanlig lang TR, så nå blir det prøviing de neste ukene. Spennende! Noe nytt med noen av dere andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...