Gå til innhold

Sravletråd for oss som prøver etter SA/MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Jeg hadde en MA for drøyt to uker siden, veldig trist og uventet, men det er det vel for alle.. nå er jeg bare superutålmodig etter å sette i gang igjen og venter spent på neste mens! Var på etterkontroll i går og alt ser greit ut, men jeg får fremdeles svakt utslag på graviditetstest, tok en i dag bare for å sjekke, så hormonene er nok ikke helt ute av kroppen enda.. noen andre som prøver igjen eller venter på å starte prøvingen etter SA/MA?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble litt glad når jeg leste tittelen -"Skravletråd for oss som prøver etter SA/MA" - har følt meg litt alene om dette selv om det er mange som faktisk har opplevd dette her inne på "Bli gravid"-forumet. Men godt å kunne "skravle" med andre her inne likevel :)

Min historie; Begynte å blø 30.05.10, kun brunlig utflod og ingen smerter. Fikk legetime dagen etter og ble henvist til gynokolog med innvendig ultralyd - der fikk vi den tunge beskjeden om den lille spiren vår ikke hadde utviklet seg og gått til grunne veldig, veldig tidlig. Intet fosteranlegg, var da i min 12.uke. Fikk time på sykehuset dagen etter og fikk med meg piller hjem, kort fortalt; en grusom opplevelse! Uken etter var vi på etterkontroll (8.juni) og alt hadde normalisert seg og det ble til og med påvist produksjon av nye egg. Sluttet å blø 15.juni og venter fortsatt på mens som er 3 dager forsinket (negative tester). Vi vil prøve så fort som mulig! Er så utålmodig etter å bli gravid igjen og misunner alle som forteller om nyoppdaget graviditet og lykkelige gravide kvinner rundtom i samfunnet. Vil ha en liten spire i magen så fort som mulig og håper tante rød dukker opp ganske snart! :)

Skrevet

Jeg melder meg på her...Mistet i SA i begynnelsen av mai, var i uke 11. Testet endelig positivt på EL-test for et par dager siden, så nå er det bare å krysse fingrene :))

Håper inderlig det går bedre for oss neste gang!

Skrevet

Ja, håper vi følger hverandre inn på 1.trimester snart :)

Skrevet

Huff, kommer til å være nervøs neste gang - hvis det blir noen neste gang. Prøvde i to år før den satt, og blir jo ikke yngre :) Men man må jo bare være positiv, eller hva?? :))

Skrevet

Ja, man må absolutt tenke positivt! :) Jeg prøver i allefall så godt jeg kan ;)

Skrevet

Jeg har liksom ikke bekymret meg i det hele tatt til nå, har ei jente på 16 måneder fra før og hadde et problemfritt svangerskap med henne så gikk ubekymret inn i det siste svangerskapet også. Nå i ettertid ser jeg jo at alle symptomene forsvant i uke 8 uten at jeg tenkte noe over det.. regner med det blir noe helt annet neste gang, selv om man jo må prøve å ikke bli helt hysterisk, det er jo ikke bra for hverken stor eller liten. Har noen av dere barn fra før?

Skrevet

Skjønner godt hva du mener, Notie - følte det på samme måte selv. Tenkte at jeg som har to svangerskap bak meg uten noen form for problemer annet enn relaterte sv.skapsplager, ikke ville oppleve en abort i mitt tredje. I ettertid føler jeg meg temmelig dum og naiv som tenkte dette, men man vil jo ikke akkurat tenke at det kommer til å gå galt heller. Nå som det også har skjedd meg føler jeg at jeg har lært av opplevelsen og satser på at det ikke kommer til å hende igjen, selv om jeg er fullt klar over at det faktisk kan skje. Håper på det beste neste gang! :)

Har forresten en gutt født i 06 og ei jente født i 09 :)

Skrevet

Jeg har ingen barn fra før. Sluttet med pillen for et par år siden, men har ikke "stresset" med å bli gravid. Nå er jeg imidlertid veldig ivrig på å bli gravid igjen så fort som mulig :)

Skrevet

Jeg skjønner deg på ivrigheten, Marianne73 :) Er ekstremt ivrig etter å bli gravid på nytt etter aborten ;)

Skrevet

Det er jo selvsagt irrasjonelt, men jeg tenker ofte på hvor langt jeg KUNNE vært på vei. Uansett er det jo en mening med det meste, det får være trøsten :)) Men hvordan går det med deg, dos niños? Fortsatt like uvisst og ingen TR??

Skrevet

Jeg tenker også på det, men det er jo virkelig en bortkastet tanke.. har en kollega som annonserte sin graviditet bare noen dager etter min MA, hun har termin omtrent samtidig som jeg skulle ha hatt. Tenker det kommer til å stikke litt i hjertet når hun kommer på jobb med voksende mage etterhvert. Marianne; hvor lag tid gikk det før TR kom etter aborten? Og spontanaborterte du eller måtte du ha utskraping eller piller? Og jeg er også spent på dos ninos; har du blitt noe klokere? Husk at det kan ta en stund før TR kommer tilbake, ikke sikkert du følger din vanlige syklus akurat nå!

Skrevet

Jeg fikk TR cirka seks uker etter SA. Og jeg blødde ut alt i uke 11, men hadde antakeligvis mistet noen uker før (trodde jordmor, siden jeg mistet symptomene rundt uke 8-9) Blødde i to-tre uker etterpå, og var usikker da jeg fikk TR et par uker etter det igjen. Men testet positivt på EL-test to uker senere :) Så nå er jeg nok i rute igjen.

Skrevet

Jeg har fortsatt ikke fått TR på besøk, 4 dager over ikm, men jeg regner med at kroppen bruker litt ekstra tid på å komme i rute igjen, er jo helt normalt, men også jævlig kjipt! Er lei av å vente, vil at kroppen skal normalisere seg slik at vi får kjørt på med prøvingen igjen! ;)

Skrevet

Ikke noe nytt enda heller, dos ninos? Her har jeg endelig fått "ikke gravid" på test etter MA'en, trodde aldri jeg skulle si heldigvis til noe sånt, men det betyr iallefall at all HCGen er ute av kroppen for denne gang. Håper den kommer fort tilbake!;) Tror jeg hadde EL for noen dager siden, men vi følger legens råd og venter en mens før vi begynner å prøve, så nå er det bare å vente på TR. Trodde aldri jeg skulle si det heller..;)

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener med endelig negativ test, følte det slik selv da jeg testet etter et par uker. Hos meg ser det virkelig ikke ut som om TR er på vei i det hele tatt, har murringer som kommer og går, men that's it. 6 dager over ikm nå, negativ test i dag tidlig. Begynner å bli litt lei denne ventingen! :(

Skrevet

Æsj, kjipt å gå sånn og vente. Man vil jo gjerne komme i rute og komme i gang med litt seriøs prøving igjen :)

Selv går jeg og kjenner etter om jeg har noe som likner på symptomer, IKM om en drøy uke. Men det er nok litt tidlig, hehe.

Skrevet

Ja, det er skikkelig kjipt å gå rundt og vente slik. Fortsatt ingen tegn til TR her, er mildt sagt frustrert pga dette! Uff.. Nå skal jeg riktignok til legen om 1 drøy ukes tid og dersom tanta ikke har dukket opp innen da må han nok foreta noen blodprøver og undersøkelser.

Skrevet

Henger meg på her, jeg. Er litt trøst i at flere er i samme situasjon, selv om det også er veldig trist. Jeg hadde en SA i midten av mai. Var da i uke 22. En helt forferdelig opplevelse! Nå er vi veldig opptatt av å bli gravide igjen så fort som mulig. Heldigvis kom TR raskt (4+2 etter SA). Etter en mens bestemte vi oss for å prøve igjen, måtte bare vente til etter 6-ukers kontrollen på sykehuset, i tilfelle de hadde funnet noe som kunne tilsi at vi ikke burde prøve igjen. Selvfølgelig fikk jeg "klarsignal" på EL-test en dag før sykehuskontrollen. Ergelig, men er jo ikke sikkert det ble for sent likevel. IKM er i slutten av uke 30 og jeg håper så veldig at jeg er gravid igjen, selv om det kanskje er litt usannsynnlig at det går i boks så fort.

Skrevet

Huff, uke 22?? Det må ha vært aldeles grusomt :(

Føler virkelig med deg og håper du blir gravid igjen fort!

Skrevet

Er heldig og fått pos.grav.tester nå i 2.pp etter min MA i uke 14.

Heier på alle sammen!

Vet hvor innstilt man blir på å få det til fortest mulig igjen...

Notie: bruker du digitale tester? Må jo bli dritdyrt??

Har du ikke bestilt billig tester fra nettet?

Da har man i det minste råd til å teste i hytt og gevær:-)

Og Jippi-77: fy søren så jævlig å miste så sent...

Håper kroppen din rydder raskt opp:-)

Skrevet

Veldig oppmuntrende å høre at du ble så raskt gravid igjen, Trønderline. Hurra for deg!! Får håpe vi andre kommer raskt etter. Gleder meg til ny graviditet, men er samtidig redd for at jeg kommer til å være livredd for å miste hele tiden. Siden jeg mistet så sent regner jeg med å fortsatt være like engstelig etter 12 uker. Samtidig har de lovet å følge veldig tett opp på sykehuset, og nå vil vi jo være ekstra obs.

Skrevet

Så glad jeg ble nå, Trønderline:))) Har du fått positiv test nå? Gratulerer så mye, kos deg masse med magen framover. Hvordan hadde du det i Oslo i helgen da?

Her har TR kommet på besøk, så vi går nå inn i 3.pp etter MA 11 uker på vei. Jeg må vel bare innrømme at jeg er litt utålmodig jeg også, skulle jo helst blitt gravid med en gang. Men må vel bare ta tiden til hjelp, så får vi se hva som skjer nå i ferien:)

Jeg håper vi alle sammen får en kropp som er i rute så fort som mulig, og at vi snart kan glede oss over voksende mager!

Skrevet

i tillegg til el-tester prøvde jeg fotsoneterapi for første gang.

Vet jo ikke om det var det som gjorde utslaget, men det skader jo ikke.

*klem ut et egg' ba jeg henne om:-) fikk eggløsninga mi neste dag...

hun jobbet med å styrke livmor og blodgjennomstrømninga der, siden den kan være litt svekket etter SA/MA.

Fikk en lang og bra behandling. Faktisk var det livmorpunktet som også gjorde vondest...mulig hun faktisk fikk styrket det?!

Prøve trebarnsmum?- du bor jo i nærheten:-)

Hva med dere andre? Noen som har prøvd?

Skrevet

Hmm, kanskje det. Har faktisk vært inne på tanken tidligere, i forhold til en del andre problemer jeg har. Men det får uansett vente til etter ferien nå. Det hadde jo vært artig å høre om det har fungert for flere her inne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...