Gjest Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Har ikke veldig store plager, men det hemmer meg og gjør meg sliten. Smertene er moderate men alltid tilstedeværende, mye muskelsmerter og strålinger. Dette er kommet gradvis tilbake etter fødsel, ca 2 år siden. Smertene blir værre under mens/eggløsning. Kan det være kronisk bekkenleddsyndrom? (Har inntrykk av at de som har diagnosen er mer eller midre funksjonshemmede og bruker krykker e.t.c. Jeg er langt unna det...)Kan en fysioterapaut stille diagnosen? Eller hvem gjør det? Blir veldig takknemlig for råd og hjelp!
shari_z Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Jeg fikk diagnosed på Ullevål fra en lege som er spesialist i fysikalsk medisin og rehabilitering. Uten at jeg vet helt sikkert, så tror jeg det er en slik lege man må få diagnosen av. Og det må være en slik lege som skriver ut henvisning til fysioterapi for kronisk bekkenleddssyndrom (hvis du skal ha det dekket, dvs få det gratis). Jeg går ikke på krykker, og hadde aldri hørt om diagnosen før jeg fikk det. Hadde bare så vondt i symfysen (røntgen og MR visste forandringer) og i SI-leddene bak. Men tror det er folk som har det verre enn jeg har det, selv om jeg vet at jeg ikke hadde klart å jobbe (er hjemmeværende). Har også diagnose fibromyalgi i tillegg. Spør fastlegen om å henvise deg til Ullevål til bevegelsesklinikk (eller noe sånt, husker ikke helt hva det heter) til en spesialist der. Eller noen andre i området ditt som har kompetanse med bekkenet. Lykke til!
Gjest Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Supert! Tusen takk;o) Vet du om det er veldig lang ventetid for å komme inn der?
shari_z Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Fra Ullevål tok imot henvisning fra fastlegen min, satte de en frist på 6 uker og det holdt de (og dette var like før julen). Så fra jeg var hos fastlegen til jeg kom inn på Ullevål tok det 7 uker tror jeg det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå