Gå til innhold

Kronisk bekkenleddsyndrom(samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Har ikke veldig store plager, men det hemmer meg og gjør meg sliten. Smertene er moderate men alltid tilstedeværende, mye muskelsmerter og strålinger. Dette er kommet gradvis tilbake etter fødsel, ca 2,5 år siden. Smertene blir værre under mens/eggløsning.

Kan det være kronisk bekkenleddsyndrom? (Har inntrykk av at de som har diagnosen er mer eller midre funksjonshemmede og bruker krykker e.t.c. Jeg er langt unna det...)Kan en fysioterapaut stille diagnosen? Eller hvem gjør det?

Blir veldig takknemlig for råd og hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er mulig, særlig det at det henger sammen med syklus og dermed hormoner sannsynliggjør det. Diagnosen bør stilles av lege som er spesialist i fysikalsk medisin (eventuelt revmatolog eller ortoped). Med diagnose fra disse kan du f.eks få gratis fysioterapi.

Skrevet

Vil bare si at jeg har hatt dette, men er nå friskmeldt! Ikke gi deg før du har fått en terapaut som hjelper (du vil merke bedring fra dag en om du har fått riktig hjelp), jeg gikk til mange forskjellige før jeg traff på rette mennesket til å fikse problemet. Og det er mye vondere i hormonelle perioder, ved PMS, mens, amming osv. Det er langvarig behandling som kan måtte innbefatte 100% sykemelding fordi det trengs mye trening (opp til 3 timer hver dag), men det er verd det for å bli frisk!

Har innimellom litt problemer fremdeles, men det går lenge mellom hver gang og det er ikke like vondt som på versten:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...