Gå til innhold

Når man er separert....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ungene er hos mor, og en av ungene på 12 år slår seg helt vrang, trosser og trasser mor og er helt umulig. Er det da gunstig å kalle inn far for hjelp til å hanskes med den umulige ungen?

Min kjæreste må stadig over til eksen å hjelpe til, for mor og datter er i tottene på hverandre. Jeg er unektelig av den oppfatning at det må hun klare selv. Ikke resignere å gi opp, da setter man ikke seg selv i respekt hos barna sine. Jeg hadde aldri gjort sånn i barne oppdragelsen.

I tillegg er det ko en fin måte for både eks og barnet å markere seg ovenfor mef, om hvor far liksom egentlig hører hjemme.Jeg mener han heller bør oppmuntre til selvhjelp.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnet har jo skjønt at det hjelper å trasse, for da kommer pappa...

Så i lengden så er det nok ikke så lurt nei! vet ikke hvor gammelt barnet er, men de kan være noe slue små mennesker :)

Skrevet

Det er selvfølgelig gunstig for barna at foreldrene kan samarbeide godt også etter et brudd.

Det er ikke nødvendigvis gunstig om barnet lykkes med å bevisst bruke utagering som manipuleringstaktikk fordi hun f.eks vil ha foreldrene sammen igjen.

Om det er et vedvarende problem kan det hende familieterapi av noe slag kunne være til hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...