Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Vi har store diskusjoner i heimen om navn til junior. Mannen vil ha et av to navn som jeg ikke er så veldig begeistret for og han synes mitt favorittnavn er stygt. Jeg ser ikke helt hvordan vi skal bli enige om et navn og jeg tar ikke sjansen på å tape i en loddtrekning, for ingen av hans forslag er noe jeg vil kalle barnet mitt for! Så jeg satser på å bruke fødselen for det den er verdt, og dermed få ham over på "min" side, hehe. Hvordan ble dere enige om navn?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Vi hadde faktisk tenkt på samme navnet hver for oss. Var ikke så vanskelig å bruke det da. Var forøvrig det eneste navnet jeg hadde tenkt på, og tror det var det eneste mannen også hadde tenkt på. Han hadde snakket om et annet navn i begynnelsen av graviditeten, et navn jeg ikke ville brukt til mitt barn, uten at jeg sa noe om det til han. Heldigvis ble ikke det nevnt som noe alternativ.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 kompromiss mitt ble fornavn, hans ble mellomnavn
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Da er det bare å finne andre navn da. Nytter ikke å pushe et navn hvis mannen din synes navnet du liker er stygt. Det var vel mannen min som foreslo begge navnene våre, men vi diskuterte og var uenige om er rekke navn før vi fant noen vi begge liker. Hadde det bare vært opp til meg, eller han, hadde begge barna hett noe annet. Er alikevel strålende fornøyd med navnevalgene!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 De to forrige har jeg bestemmt,eller det vil si jeg kommer med forslag som blir "godtatt"/"avslått",men jeg fikk "viljen min" med de forrige..Derfor skal han få bestemme denne gangen,jeg skal ikke legge meg borti:)
It's all about me Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Vi brukte 9 mnd på å komme med forslag til vi fant et navn som vi begge likte. Var da ikke snakk om å overtale den ene til et navn den hatet. Er den ene parten imot et forslag er det bare å forkaste det og heller bruke tid på å finne nye forslag, det er da så mange fine navn der ute atte.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 Min samboer og jeg har totalt forskjellig smak på navn, og diskusjonene har vært langvarige på begge guttene våre. Han liker Mathias, jeg liker Viljar (bare et eksempel). Vi måtte bare legge bort våre favorittnavn og begynne på nytt....ble da fine navn på guttene til slutt likevel :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 jeg foreslo ett navn, som var en kombinasjon min fars mellomnavn og min manns fornavn (som har etter sin oldefar igjen) Mannen min likte kombinasjonen, og vips var det i boks, ingen diskusjoner eller uenigheter dere bør da heller forkaste navn dere ikke er enige om og heller komme frem til et dere begge kan leve med, såpass mange navn finnes det der ute at det bør gå, ellers er dere jo bare stabukker begge to
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 Vi fant på MANGE navn annenhver gang, svarene var "nei" eller "kanskje". Vi fant ingen vi ble enige om den kvelden, men etter å ha tenkt en stund syntes jeg etterhvert at et av navna han hadde foreslått (som jeg sa tvert nei til med en gang) var ganske fint likevel. Så ble det det. Men det tok tid!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #11 Skrevet 1. juli 2010 han hadde ingen favorittnavn men det hadde jeg.så jeg nevnte navnet maange ganger og til slutt ble han vant til det og begynte å like det:)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #12 Skrevet 1. juli 2010 Vi hadde veldig forskjellige ønsker - han ville ha Jessica og jeg ville ha Mathilde. Jeg lette mest etter navn og skrev opp de jeg syntes var fine. Deretter fikk han gjøre det samme. Så matchet vi listene og skrev opp de vi begge likte. Til slutt fant vi ett som vi valgte før hun ble født.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Du kan være like sleip som meg? Her var gubben totalt imot meg og mine forslag.. Han liker navn som Veronica, Jannicke, Linda.. JA, dere skjønner sikkert min frustrasjon?? Så stygge navn at de bare er til å gråte av.. Men, når jenta vår var aktiv i magen, så brukte jeg det navnet jeg hadde bestemt meg for.. ( Sleip og jævlig JA. Men jeg skulle da vell faen ikke kalle datra mi for de ekkle navnene der??!!! ) Så hele tiden når barnet rører på seg, hikker, sparker.. etc.. Så slik gjør du.. " Idag er jammen, Oliver ( Bare et forslag ) aktiv du gitt.. " " Oj, Oliver liker også is" .. Sørg for å bruk navnet HELE tiden når barnet gjør noe i magen din.. " Hm, så rolig Oliver har vært idag da"... Mannen din gir seg til slutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå