Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Til verdens koseligste og fantastiske Bestemor/Oldermor! Hun fyller 85 år på lørdag, og det skal jo feires med både stort og smått Har dere noen tips? Som mange andre damer på hennes alder, har hun det meste av duker, nips og andre "typiske" gaver til en dame i 80-årene. Vi har lyst å få til noe koselig og originalt! Gavekurv? Men hva putter en oppi? Eller har dere noen andre ideer til meg?? Svar tas imot med stoooor takk!!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Gavekurv med favorittene hennes.. Favoritt te, kaffe, sjokolade, parfyme, kryssord, drops osv.. Kanskje spekemat om hun liker det.. Bedre med bruksting enn nips når dem er eldre, de har jo som regel alt da..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 En bok med dine minner om henne fra forskjellig aldre (dine) og bilder, dikt og historier.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Gavekort på teater/kinotur sammen med dere. Gavekort på resturant Tur til ett eller annet sted enten i noger, minicruice eller liknende Gavekort på opplevelse av en eller annen type Bilder av alle barnebarn, barn og oldebarn Ett nytt klesplagg Hvis du velger gavekurv kan du jo ha i vin, skikkelig konfekt, blomster, eksklusive te/kaffe/eddik osv varianter, kort fra alle som er med på gaven der de skriver ned ett ord som beskriver henne, en bok, utstyr til hobbyen hennes, forbruksvarer som såper, lys, servietter osv.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Mange gode ideer her.. Min farmor fikk dette til 80 årsdagen sin: en god bok / lydbok en cd med musikk som hun liker ( frem fra glemselen lastet ned og brent fra nettet..) Et par gode ullsokker Shampoo / balsam Hårkur Bodylotion Håndkrem gavekort på time til manikyr og pedikyr en liten flaske likør god sjokolade ( løsvekt fra en sjokoladebutikk) En pakke med god kaffi. Gode duftlys 3 pakker servietter En flaske rødvin 10 flaxlodd En kryssordbok Vi var flere som spleiset på ..og hun var STRÅLENDE fornøyd..!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 19:05 hadde en veldig god idé. Jeg så for meg når jeg selv blir bestemor og oldemor, hvor koselig det ville være med helt personlige minner som gave. Ikke tenk penge-verdi, men personlig verdi. Jeg vet at min bestemor sitter mye og ser i albumer og andre minnebøker, det er jo ofte det man lever av/ for i den alderen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Glemte også å si at min bestefar fikk en sånn digital fotoramme, der hele slekten hadde lagt inn bilder av seg og sine på, og vi hadde tatt bilder av ting og steder og mennesker som han setter pris på.. Det var en sikker vinner.. Han sitter forran rammen rett som det er og koser seg.. og så med gjevne mellomrom så legger vi inn nye bilder til han slik at han kan følge utviklingen til barn, barnebarn og oldebarn...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 .. og hvis hun er uheldig og sliter med hukommelsen etterhvert kan det være stor hjelp i en slik bok, også for familien. Tenk så fint for kommende generasjoner å lese om en del av livet hennes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå