Gå til innhold

Noen som har gjeldsordning her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frivillig eller tvungen? Fikk dere beholde hus ol? Hvordan greier dere dere i mnd? Hvor mye gjeld har du/dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har frivillig gjeldsordning- eier ingenting av hus og bil etc, og har i underkant av 500.000 i gjeld.

De setter opp et slags budsjett for deg, med satser for livsopphold, utgifter til barnepass, etc.

Jeg, som alenemor til ett barn, skal sitte igjen med ca.12.000 kr etter husleie å leve for i mnd - alt jeg tjener som overskrider dette, pluss f.eks tilgodebeløp på skatten, feriepenger etc etc, skal betales inn.

Jeg er snart ferdig med ett år, har 5 år igjen å betale - men gud, så glad jeg er for å ha fått denne sjansen til å begynne med blanke ark igjen...

Lykke til!

Skrevet

Hvem skal man kontakte for å få en slik ordning?

Skrevet

Jeg fikk hjelp av økonomisk rådgiver i bydelen, tilknyttet sosialtjenesten. Man må først ha prøvd å komme til en gjeldsorning med kreditorene på egenhånd, og dersom de avslår, kan man søke Namsfogden om gjeldsordning. Den gjelder vanligvis i 5-7 år, og under denne tiden er det ikke tillatt å pådra seg ny gjeld. Når man er ferdig med ordningen, er man totalt gjeldfri.

Kriteriene for å få innvilget en slik gjeldsordning er mange, men jeg råder deg til å sjekke ut om det finnes noen økonomisk rådgiver i din kommune/bydel, og få vedkommende til å hjelpe deg videre...

Skrevet

Bare av nysjgerrighet....hvordan pådrar man seg 500.000 i gjeld?

Skrevet

hva skal de 12000 brukest til?

barnehage?

strøm?

mat?

forsikkring?

Skrevet

Livsoppholdssatsen skal brukes til alt av forbruk unntatt barnehage og husleie:

mat, forsikring, strøm, klær og sko, tv-lisens, transport, tannlege, medisiner, ja, alt man trenger i det daglige, over tid.

Hvordan man skaffer seg 500.000 i gjeld? Hørt om studielån?

Skrevet

Alt det du nevner + mye annet som bensin/bussbilett, medisiner, ferie, klær, husholdningsartikler, leker/utstyr til barna osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...