Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Prøver meg med dette spørsmålet her. Når en person har brukt blodfortynnende (Marevan) over lengre tid, plutselig blir kvalm og sløv, og de ikke er fornøyde med blodprøven. Og personen må holdes under oppsikt av sykepleiere/leger. Hva er det da som har skjedd? Tidligere har det vært nok å bare justere tablett-dosen, men det kan tydeligvis ikke være nok her.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Marevanforgiftning kanskje? Eller blødninger som har ført til lav blodprosent? Veldig høy INR?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Enkelt sagt, enten er det fare for blodpropp, eller for blødning. Utover det kan jeg nesten ikke spekulere når jeg ikke vet blodprøveresultatet eller årsaken til at pasienten står på medisinen. Kvalme og sløvhet kan ha mange årsaker. Igjen, kan dessverre ikke spekulere mer, det blir så dumt å gi deg et svar jeg ikke har utgangspunkt til å ha nok kunnskap om.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Det har ikke vært blødninger, bortsett fra en hudtransplantasjon som sikkert var for flere uker siden. Så er kanskje en av de to andre da... Takk for svar, skal søke litt på nettet om de alternativene.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Årsaken til at pasienten fikk medisinen var tykt blod og noe hjerteflimmer, en tilstand som bedret seg med medisinering.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Hvis det er høy INR betyr det ikke at det er blødninger, men at det lett kan blir det. Det betyr at det tar lang tid før blodet koagulerer, derfor kan det være risikabelt med tanke på fall, operasjoner osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå