Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Var en mann som ikke jobbet der som drev og fulgte etter meg, når jeg tok på en vare spurte han meg om jeg visste hva det skulle brukes til, om jeg syntes varene her var noe bra kvalitet på. Når jeg stod i kassen så spørr han om han kan slå på tråden en dag:(( Sa jeg var på ferie og bodde ikke i byen!!:-))
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Huff! Og så sjekke damer på Biltema da, er det mulig!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 hahahah staaaakkar!! hørtes ut som en skikkelig snåling som prøvde for harde livet å få napp. hihi
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Kanskje ikke så rart at han oppførte seg sånn når du selv går rundt i en bukse med så lavt liv at du viser halve rumpa, og dessuten går uten bh i en tynn, dypt utringet bluse.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Såpass, her har vi tydeligvis en anonym som er av typen "Voldtekt er greit om dama\mannen som blir voldtatt kledde seg uanstendig" fy deg!
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #7 Skrevet 2. juli 2010 Nei, det er ikke sant, men slik klesstil skriker tøs lang vei
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Og slike innlegg skriker "mindre intelligent" lang vei:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #9 Skrevet 2. juli 2010 Damer sender ut signaler om hva slags oppmerksomhet de ønsker når de går ekstremt utfordrende kledd. Så får de heller snurpe munnen sammen og moralisere så mye de vil over disse "gamle grisene" og de mennene "som bare tenker på én ting". De reagerer som forventet, på en påkledning og en oppførsel som er bevisst valgt for å framkalle slike reaksjoner. Selvsagt må de selv ta ansvar for hvilke reaksjoner de framkaller, og som de bevisst provoserer fram.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #10 Skrevet 2. juli 2010 Men hvem skal ta ansvar for mennes reaksjon? En mann har ikke mindre kontroll over sin oppførsel enn en kvinne - han er ikke "et dyr", som reagerer som forventet. Det er greit å se hvis noen kler seg utfordrende, men også menn må overholde grenser for hva som er akseptabel oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #11 Skrevet 2. juli 2010 Ja, det må mennene. Men kvinnene må også være bevisst hvilke reaksjoner de framkaller. De har nemlig også et ansvar. Det nytter ikke først å provosere, for så å moralisere over den reaksjonen de framprovoserer. Det får være grenser for naivitet, selv for de dummeste iblant oss.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 Slike argumenter som 13.46 kommer med er jo forsåvidt tilsvarende som de argumentene som blir brukt for å rettferdiggjøre at en kvinne bør dekke seg til i offentlige rom. Jeg vet det er å sette det hele på spissen, men hvor skal man trekke grensen? Hvor mye eller lite klær skal en kvinne kunne gå med, før det er akseptabelt at hun blir "antastet" av menn som bare "reagerer som forventet"?
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #13 Skrevet 2. juli 2010 Det er bare som forventet at 13:57 overhodet ikke reflekterer over at også kvinnen her har et ansvar. Men så er det da også veldig typisk at en del kvinner totalt mangler selvkritikk, og kaster all skyld over på den fæle mannen for alt mulig. Så får du heller tenke burka så mye du vil for meg, i all din svart-hvitt-tenkning.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #14 Skrevet 2. juli 2010 Damer som oppfører seg som horer, må regne med å møte noen horekunder på sin vei.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #15 Skrevet 2. juli 2010 enig i at kvinner også må være bevisst hvilke reaksjon de fremkaller, og at kvinner har et ansvar. Jeg synes bare dette er å "sparke inn åpne dører" fordi akkurat slike fraser har lang historisk fartstid - kvinners klesmåte er blitt brukt for å rettferdiggjøre vold og voldtekt, og det skje enda. Derfor er jeg skeptisk til denne typen utsagn, som man hører til stadighet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #16 Skrevet 2. juli 2010 Du forstod nok ikke svaret mitt. Jeg mener at man må sette dette inn i en "større" sammenheng", og synes ikke alle menn er "fæle". Kvinner må ta ansvar, men de kan ikke i en hver situasjon også ta ansvar for menns reaksjon. Menn har ikke mindre selvkontroll enn kvinner, og ufin oppførsel fra en mann kan ikke unskyldes, noe mer enn ufin oppførsel fra en kvinnes side. Jeg synes den tankegangen som kommer til syne her, er en nedvurdering av menn generelt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #17 Skrevet 2. juli 2010 De har et delansvar for menns reaksjon. Når de kler seg ekstremt utfordrende, er det nok gjort ganske bevisst. De er nok klar over hva slags reaksjoner de bør forvente. Desto mindre imponerende når de later som de blir så veldig overrasket når det skjer, og retter moralske pekefingre mot dem som faktisk oppfører seg som forventet.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #18 Skrevet 2. juli 2010 Hvordan kan en sur anonym vite hvordan hi i dette innlegg gikk kledd på biltema da????
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #19 Skrevet 2. juli 2010 Hvordan hun faktisk gikk kledd på Biltema, er meg komplett uinteressant. Jeg prøvde bare å vri diskusjonen i en mer generell retning enn bare å skrive om hennes reaksjoner. Og det er sikkert ikke en dårlig gjetning at hun virket ganske utfordrende i stilen. Men den sure anonyme 14:53 greier nok ikke å tenke i sånne baner.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2010 #20 Skrevet 2. juli 2010 En ting skal du ha anonym 14.59, du greide å gjøre diskusjonen langt mer interessant, enn hva den i utgangspunktet lå an til å bli! Selv om jeg er uenig i enkelte aspekter ved det du skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå