Gå til innhold

tips til flytur med baby ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har noen tips til hva det kan være lurt å pakke med i håndbagasjen når man skal ut å fly med en 11mnd gutt?

tenker på om det er lov å ta med barnematglass, smoothie, våtservietter osv gjennom sikkerhetsklareringen,....?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er lov å ha med så mye mat som barnet ditt kommer til å spise/drikke ombord...

Skrevet

I verste fall må du smake på flytende mat/drikke du har med til barnet til reisen, men det er ikke noe problem å ha det med gjennom sikkerhetssjekken.

Ellers er det lurt å ha med flere bleier enn du tror du trenger og et ekstra skift både til han og deg, spesielt hvis dere skal reise langt. Utrolig kjedelig å sitte med gulp, bæsj eller grøt på sin egen bukse fordi man har hatt barnet på fanget.

Skrevet

Hvor skal du? Det er litt forskjell fra land til land.

Vi fløy inn i USA for en liten stund siden og da ble all babymaten skannet med et lite apperat jeg aldri har sett på andre flyplasser.

I Europa har jeg blitt bedt om å smake på melkeflasken et par ganger (Hvis den er "åpnet"), men som regel tillater de all babymat.

Hvis du ikke ammer anbefaler jeg ferdig mme i små kartonger.

Er det en relativt kort reise (under 7 timer) er du vel godt forberedt så lenge du har teppe mat, drikke, bleier, stellematte, våtservietter, ekstra skift, en bok og en leke.

Jeg bruker å ha med bæreselen også, i tilfelle vi må opp å gå litt.

Skrevet

skal ikke så langt... bare innlands :)

ammer fremdeles, får man amme ved take off - landing?

har erfart at poden ikke er særlig glad i dotter i ørene :s

første gang på fly med en liten, er veldig spent på hvordan det kommer til å gå :)

Skrevet

et lite tips.. om du ammer enda kan det være lurt å amme ved oppstigning og nedstigning (evt flaske om man ikke ammer) for å unngå propper i ørene som lett fører til en sutrete unge

Gjest datatyven
Skrevet

Kjeks, gi en så snart sutringen begynner. Bøker å lese på fanget. Skifte i tilfelle uhellet er ute, vanlig hel pysj om du har lite plass i vesken.

Gjerne en t-skjorte til deg selv også.

Skrevet

kjøp inn noen små leker, som harn ikke har sett før.

under take-off og landing så skal han sitte på fanget ditt med ryggen inn mot magen/brystet ditt, så amming blir litt vanskelig.

du kan holde smokken i munnen (visst han bruker smokk), så har noe å smatte på. evt. gi han noe mat/kjeks e.l. så han kan tygge på noe.

Går sikkert bare fint :D Har selv flydd 8 ganger med snuppa mi på 8mnd, å stortsett så sovner hun enten under take-off eller under landing :)

Er du riktig heldig, så er setet vedsiden av deg ledig, slik at han kan få sitte litt for seg selv :D

God tur :D

NB: våtservietter er ett MUST! men det har man stortsett med seg uansett ;)

Skrevet

Nå ser jeg at du allerede har fått masse tips her...

Vi har nettopp kommet tilbake fra tr til USA med 11 mnd gammel sønn. Reisen hjem var først 5 timer flytur fra Seattle til NY og deretter 7 timer fra NY til Oslo og det gikk KJEMPEFINT!

All babymat er lov å ha med. Ikke noe problemer gjennom sikkerhetskontrollen. Bare sørg for å legge fram alt i de plastboksene slik at de ser hva det er og de slipper å rote i håndbagasjen din.

La babyen få undersøke ting rundt seg på flyet. Det er VELDIG spennende å dra ut de bladene i setelomma foran og trykke på diverse knapper som måtte finnes på armlenet :) Og om man har vintusplass, så er det også kjempegøy å dra opp og ned den der plastdingsen foran vinduet (som jeg nå ikke kommer på hva man kaller :) Hehe )

Men husk som sagt:

* bleier

* stelleunderlag er greit å ha med. Jeg bruker sånne engangs fra Libero når jeg er ute og reiser så slipper babyen ligge rett på stellebordene som er rundt omkring. De underlagene kan jo brukes mange ganger så lenge man ikke søler på dem :)

* klesskift er også lurt å ha med i tilfelle et lite bleieuhell (kommer jo an på hvor lang reisen er)

* barnematglass OG skje :) Ikke glem skjeen :)

* våtservietter

* smekke (de engangssmekkene fra Libero er geniale)

* ferdigblandet Nan er også genialt, men det går helt fint med melk på flaske også

Skrevet

TUUUSEN TAKK!!! alle sammen! kjenner jeg blir litt roligere med så mange gode tips innabords ;)

tenkte og på det med leker, så har vært å funnet noe smått.

kjeks - lurt! skal absolutt ta med, han elsker det jo så det blir nok stas i seg selv ;)

god sommer! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...