Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Det kommer an på om de kan å svømme fra før;-) De har vel noe sånt som 10 timer med svømmeundervisning. Min erfaring er at de siler ut de som ikke en gang greier å holde seg flytende, så må de konsentrere seg om å lære dem noe i hvert fall. Resten leker i vannet. Ikke nok ressurser til f. eks å bedre ferdighetene til de som kan flyte og bevege seg i vannet. Dette er min erfaring fra en osloskole i hvert fall.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2010 Kanskje greit å melde han på kurs da. Synes det er vanskelig å lære de selv å svømme. Han er 5 år. Og vi har hytte ved sjøen så det er helt klart at det skal han kunne.
Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Jeg hadde meldt han på kurs. Ingen vits i å basere seg på opplæringen de får i skolen i hvert fall. Dessuten begynner den jo altfor sent! Her begynte eldstemann dette skoleåret med svømming på skolen, han har gått ut 4. klasse nå. Altfor sent etter min mening.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2010 begynner de så sent med svømmeopplæring. Sprøtt. Ja da blir det kurs til høsten
Mom2Two Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Det varierer fra skole tll skole, tror jeg. Kanskje 4. klasse er da de kan senest tilby dette, tror noen skoler begynner før. Jeg er ikke imponert.
2 boys & now pink Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 På guttungen min sin skole har de svømming 2 ganger i uken! Men det varierer fra skole til skole!
2 boys & now pink Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 fra 1 klasse! Enkelte bhg er også oppom og svømmer!
Ksenia & Anjem Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 aner ikke... sønnen min på 5år skal lære å svømme denne sommeren. mamma lærer alltid ungene i familien å svømme på hytta deres så regner jeg med at mini blir svømmedyktig nå snart
___ Skrevet 1. juli 2010 #11 Skrevet 1. juli 2010 Innstillingen er vist at det ikke er skolens oppgave å lære ungene å svømme, men at de bare skal hjelpe dem som ikke har fått den opplæringen hjemmefra. I utgangspunktet er det vist foreldrenes oppgave å sørge for at barna lærer dette.
HTC Skrevet 1. juli 2010 #12 Skrevet 1. juli 2010 Mitt barn begynner i 1 klasse til høsten. Jeg vet faktisk ikke om de har svømmeopplæring så tidlig, men vet mange skoler starter først opp i 4 klasse. Vi bor såpass nære sjøen at vi valgte å melde vårt barn inn på kurs fra 5års alder. Hun kan ikke svømme ennå, men er trygg i vann, er trygg også under vann og har øynene åpne. Hun har lært å dykke for å hente ting opp, flyte opp på fremdrift, flyte på rygg helt avslappet og crawle noen få meter. Hopper uten problem og kommer seg flott opp igjen. Kan orientere seg under vann og få fart til å komme seg gjennom ringer under vann. Hun starter opp på kurs nr 2 nå til høsten. Jeg satser ikke kun på skoleopplæring vedr svømming. Vi bor såpass nære sjøen og har fått med meg nok grusomme historier om barn som ikke mestrer vann, skjer det noe er det kun erfaring og kunnskap hos barnet som kan skille mellom liv og død om en voksen ikke rekker å reagere på få sekunder/minutter.
Det blide sørlandet! Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Her har 1-8 klasse svømming en gang annenhver uke. Gymtimene blir brukt 50/50 til svømming og andre sporter. Veldig førnøyd med det opplegget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå