Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 http://www.menneskeverd.org/?p=771 Spesielt denne uttalelsen reagerte jeg kraftig på: Vi har valgt å ikke gi dette tilbudet, ettersom vi mener det vil være for belastende for foreldrene å måtte se på ultralyd at deres lille barns hjerte blir stanset ved at en sprøyte sender kalium inn i hjertet, forklarer hun til avisen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Blir rett og slett sjokkert... Men sånn er desverre realiteten folkens. Folk er altfor lite informerte over det som faktisk foregår.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Men hvorfor må foreldrene se på ul mens dette skjer?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Nei, hvorfor vite at det faktisk er en baby i magen.
Lemonia Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Senabort gjøres jo kun der det er medisinske grunner til det. Jeg ser ikke helt hvorfor foreldrene da i tillegg skal måtte tvinges til å se barnet på ultralyd samtidig. Hvorfor er det så om å gjøre å få foreldre til å virkelig føle at de tar et liv. Vi har fri abort her i landet, synes vi skal holde oss for gode til å dømme de som velger å benytte seg av det.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Senabort gjøres IKKE bare hvis det er medisinske grunner. Nemda kan si ja til senabort pga mors alder,økonomiske eller sosiale status.
Lemonia Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Det skal likevel tungtveiende grunner til å få senabort, og da synes jeg ikke noe om at enkelte her ser ut til å mene at man i tillegg bør gni inn hos foreldrene hva de gjør.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 I Danmark, der dette er henta frå, vert det nesten ikkje fødd barn med Downs syndrom lengre, pga tilbod om fosterdiagnostikk til alle gravide. Synes det er tankevekkande. Ultralyd må nok nyttast for å treffe hjertet til babyen, og sjølv om apparatet vender ein annan veg, så kan det vel hende foreldra får med seg litt likevel.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 16:03- Skjønner du ikke hvor lite folk er opplyste når det gjelder abort? Synes det er urovekkende når jenter/ damer kommer her inne på BIM forum og forteller om at de skal ta abort, at de tenker på å ta abort osv. Noen som har lest hovedtittelen på denne siden??? BARN I MAGEN! Hører ikke hjemme her i det hele tatt. Ring til Amathea, der får de alt de trenger.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #11 Skrevet 1. juli 2010 Hva som feiler deg da, HI? Skal foreldrene tvinges til å se på at hjertet til livet de har i magen stopper? Hvorfor det? Greit man er abortmotstandere, men dere bestemmer ikke over verden!
Cat.68 Skrevet 1. juli 2010 #12 Skrevet 1. juli 2010 Jeg synes dette burde få bli opp til foreldrene. Jeg vil tru at i de aller, aller fleste tilfeller der senabort er bevilget så sent,er det når det er alvorlige avvik på barnet som ikke vil være forenlig med liv i utgangspunktet. Eller hvor det er så hardt skadet at livet ders vil bli preget av smertehelvete. De aller fleste foreldrene som havner der har gjort det fordi avik blitt oppdaget sent på UL, i en slik situasjon har de jo ikke selve ØNSKET avslutte svangerskapet av grunner som feks at det ikke passer, eller de ikke vil ha barn. I en slik situasjon trur jeg at størstparten gjerne vil ta adjø med barnet, enten ved å la de dø naturlig under eller etter fødsel. Så finnes det dem som ikke makter å se babyen engang etter en for tidlig fødsel. Og hvis man da vet at barnet i tillegg kanskje lever noen få minutter/timer etterpå, så burde de KANSKJE få valget å bestemme dette selve. ( Jeg skjønner bare ikke hvordan man kan vite hva man vil eller ønsker på forhånd ?) Der hvor denne sprøyten kommer inn må jo da være i situasjoner der hvor det er tungtveiende årsaker til å bevilge en senabort av andre årsaker, som vi kanskje ikke klarer å forstå, eller å se for oss. Der hvor den som utfører aborten ikke har et ønske om barnet, eller makter å forholde seg til det, av gud vet hvilke grunner. Uansett er det ikke opp til meg å spekulere på det heldigvis. Slike ganger skjønner jeg at ikke disse skal måtte ilegges enda større smerte og påfresting, med å måtte føde et barn som lever ved fødselen. Dette er et ekstremt vanskelig etisk spørsmål kjenner jeg, hvor jeg ikke helt klarer å bli enig med meg selv med hva jeg mener. Men hvis man skal PRØVE å se på det med neutralt blikk, og uten fordømmelse, er det slik jeg TRUR det kanskje er tenkt.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Gir de den sprøyta i Norge også? Venninda mi fødte babyen sin fem måneder på vei og den levde litt etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå