Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om navnet Aslak?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men ikke pent. Lyser "same" av navnet ( er ganske vanlig i finnmark, gjerne med Isak på slutten,hehe) Synes Aksel derimot er pent.

Skrevet

Aslak er et veldig koselig navn :)

Skrevet

Jeg forbinder det ikke med samer, men er heller ikke fra nordnorge. synes det er fint!

Skrevet

Med tynn "s" syns jeg det er fint, ulempen er at mange sier "Asjlak" og da liker jeg det ikke så godt.

Skrevet

Kjempefint navn. Minner meg om en utrolig fin og grei fyr jeg kjente for leenge siden.. :)

Skrevet

Hvor var han fra den fine og greie Aslaken du kjente, anonym 14.09?

Skrevet

Syns det er kjempefint! Broren til bestevenninna mi heter det.

Skrevet

Mandig og flott! lysår bedre en sukkersøte og "bibelske" guttenavn som tydeligvis er på moten nå :-)

Skrevet

Veldig stygt, men fjerner du l og a blir det Ask, og det er utrolig mye penere.

Skrevet

er ikke så kjempe begeistret for navnet, men til dets fordel kan jeg jo bare si at jeg er fraa finnmark, kjenner endel samer, og har til dags dato ikke hørt noen samer med dette navnet, ikke så mange andre heller her i finnmark. Vet vel om 1 her oppe som heter det.

Skrevet

Sønnen min på 1,5 år heter Aslak. Så jeg synes selvfølgelig det er et veldig fint navn. Har fått veldig mange positive tilbakemeldinger på navnevalget, men de som ikke liker det har vel latt være å si noe ;)

Skrevet

Et flott navn.

Vurderte dette sterkt på minstemann, men fant ikke et navn som passet til.

De andre barna våre har to navn, derfor ville vi ha det på minsten også. Egentlig dumt vi ikke fant et navn som passet, for Aslak er et FLOTT navn.

Skrevet

Fint, men det er ikke de tilfeldige damene rundtomkring som skal like det, heller ikke besteforeldre eller venninder. Det er du og pappaen.

Skrevet

Mindre pent!

Aslak, med liten og stor slak.

Nordlendingen..

Skrevet

Jeg synes det er grusomt men kan godt være fordi jeg forbinder det med en person som ikke er mye god.

Skrevet

Synes det er fint, men liker ikke (som noen nevner her oppe) at det blir uttalt med sånn sj-lyd. Liker Aksel bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...