Gå til innhold

Hunderfossen Familepark VS Dyreparken i Kristiansand....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn en på 4 og en på 7.

Både jeg og mannen har vokst opp på sørlandet så vi har vært i Dyreparken utallige ganger.. men har hørt at den bare blir bedre og bedre.

Hmm poenget... jo!

Aldri vært i Hunderfossen familiepark og vurderer 1 dag der kontra 1 dag i Dyreparken..... Skal vi til Hunderfossen reiser vi fra Oslo, skal vi til dyreparken reiser vi dit når vi er på ferie på sørlandet..

Har folket meninger om hva som er mest moro for alle eller hva som i det hele tatt er veldig moro de to stedene jeg nevner ? :-)

Må også nevne at vi i tillegg SKAL til Sommerland i Bø.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt Dyreparken! Vi var der i fjor og hadde 3 dager der inne + Sabeltann showet. Storkoset oss!

Hunderfossen var vi på for 2 uker siden og etter 3 timer var vi ferdige med den parken... skikkelig nedtur i forhold til Dyreparken.

Barna våre er 2,5 og 5 år i år.

Skrevet

Selv om jeg burde være patriotisk å si Hunderfossen, så ville jeg valgt Dyreparken helt sikkert.

Hunderfossen har best tilbud til barn over 10 år.... Eller 130-140 cm høy. De minste får omtrent ikke gjort en dri....

Men om dere uansett skal en tur oppover mot Gudbrandsdalen, så ville jeg heller dratt til Lilleputthammer som ligger på andre siden av elva i forhold til Hunderfossen. Et par mil nord for Lillehammer langs E-6 (avkjøring til Øyer).

Der er det et lite Lekeland (alla et mini Hoppeloppe land) for regndager og Lilleputthammer for solfylte dager :)

Det er nok ikke mange timene du trenger på Lilleputthammer sånn sett, men det går fint ann å kombinere Lekeland og Lilleputthammer og da er dagen fylt opp.

Lilleputthammer er topp for alle barn over 2 år (eller 90 cm) kan gjøre ALT! Mini berg- og dalbane, kjøre små biler (både på skinner og på bane), mini pariserhjul, et lite tog som går rundt i parken (tar bare noen minutter da). En gammeldags karusell (som går veldig sakte), Froskehopp alle den store på Tusenfryd hvor du slippes rett ned, små båter hvor man kan kjøre litt rundt i en "dam". Mye morro for småbarna.

Lykke til i fornøyelsespark-jungelen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...