Gå til innhold

Frk. Lakenskrekk på 7 mnd har akkurat sovnet.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

....jeg holder på å bli gal.

Alstå, dagen vår starter sånn ca. 07-07.30. Da er bebisen våken og blid. Får en skål grøt, noen ganger litt fruktmos og melk. Vi kjører storesøster i bhg og når jeg er tilbake så triller jeg en tur med henne. Da hender det hun får ei flaske melk hvis hun ikke ville ha melg etter morgen grøten. Sovner som regel på et blunk. Sover altså sånn cca fra 09 til 11-12.

Er som regel blid og fornøyd når hun våkner og etter litt kos, stell og div . får hun mat igjen. Grøt og igjen noen ganger fruktmos, og melk. Rundt 13.30 -14 går jeg tur ijgen og hun sovener i vognen. Sover da til ca 16

Da er det full rulle hjemme, med storesøster som haler og drar i henne, vi lager middag osv. Bebisen får middag. Er våken....til storesøster legger seg kl.19, og er som regel smørblid frem til da.

Så....begynner helvete. Ungen blir sur og grinete....som er forståelig for hun er sannsynligvis trøtt. Men skal så absolutt ikke sove. Hun holder det gående frem til midnatt. Er bare et sutremonster uten like.

Vi har prøvd å legge henne i senge,vogna og i armene, men sove skal hun ikke.

De to siste dagene har vi gitt godt med mat, lagt henne i vogna og latt henne få drikke melk og trillet en lang tur ca kl 20.....sover på turen, men våkner når vi kommer hjem.

Jeg blir bare så utrolig frustrert, for jeg ser ungen er trøtt, men hun vil ikke sove. Jeg sitter med henne på fanget hver eneste kveld fra 20 og til midnatt, noen ganger til og med nærmere 01. Når hun da endelig sovner så sover hun uavbrutt til vi står opp.

Noen som har noen kommentarer? Forslag? En klem?

Kjenner jeg er helt utmattet og irritert på ungen.

Storesøster sov rundt fra 19-07 fra hun var 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg en STOR klem. Min var også slik, det som hjalp var rutiner, rutiner, rutiner! Det samme dag inn og dag ut. Opp til samme tid, om jeg så måtte vekke, frokost til samme tid, søvn til presis samme tid hver dag. Hjalp også med et bad i varmt og deilig vann, og stille og rolige omgivelser ca en time før leggetid. Jeg la meg også ved siden av min, til han hadde sovnet, så gikk jeg ut.

Begynn med et sovested, ikke vogn, seng OG armer. Legg henne i sengen, og vær der sammen med hun til hun sovner. Etterhvert vil det gå lettere.

Lykke til:)

Skrevet

Høres ut som hun er overtrøtt, tror du legger henne for seint.

Prøv å legge henne kl 18:30, altså før storesøster.

Min lille gutt er blitt 9 mnd, og hvis han sover siste luren til kl 16 er han trøtt på den tiden. Jeg legger ham 18:30-19.

Håper det ordner seg, lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...