Linnymor_87 Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 guuud, jeg blir så sinna av noens kommentarer at jeg kunne spydd....!! jeg har en gutt på 2 år og en jente på vei og begge gangene jeg har fortalt at jeg er gravid har vi fått negative reaksjoner, og det fra de samme folka i familien!! sånn som faren til samboeren min, han er en veldig veldig negativ person og jeg blir i dårlig humør bare av å være i samme bygning som han.. alt han sier er bare dritt hele tiden.. han ringer bare for å fortelle at samboeren min er så dum og teit hele tiden og sånn... så når vi fortalte at vi skulle ha barn første gang, så bare ble han enda verre.. der satt vi og var kjempe spent og kjempe glade men han ble rett ot slett sur og mente at vi kunne venta litt og sa til samboeren min at han måtte da for søren bruke gummi så ikke "sånt" skjedde....... (og dette kommer fra han som har fått 2 unger i løpet av 2 år og ingen av dem var planlagt).. og så denne gangen når vi fortalte at det kommer et barn til ble han seriøst forbanna... altså da tar jeg ikke i engang, han ble skikkelig forbanna og begynte å hyle og skrike at nå måtte virkelig samboeren min se til helvete å knyte igjen snabelen sin (jepp, med akkurat de ordene..) og så var det farmora mi som bare ble helt rar og lurte på hvorfor vi skulle ha barn og sånn men hun er en veldig spes dame og hun liker ikke forandringer..... men syns allikevel hun kunne spart seg når vi fortalte om nr 2 å si ting som "herreguuuud har dere ikke TV eller??" og sånt, for det sårer..... begge snakker som om dette er små "uhell" når det faktisk er helt planlagt og vi er kjempe glade for det og sånn.... er det fler som har sånne folk i familien som sier sånne ting? jeg syns det er fæle fæle ting å si.. virker som det eneste de tenker er "shit, da får jeg jo enda en å kjøpe julegaver til da jo" eller noe sånn.... går an å vise bittelitt glede da ihvertfall syns jeg...
Miss Snow Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 For en gjeng.. Jeg forstår godt at det opprører, jeg hadde ikke tatt det spesielt pent om vi hadde fått lignende kommentarer! Jeg har dessverre ikke så mye råd å komme med, men jeg ville vært minst mulig sammen med disse menneskene. Hvertfall faren til samboeren din, han hørtes direkte utrivelig ut. Vi fikk en kommentar fra tanta til samboeren min på "tenker dere ikke på hvor mange julegaver vi må kjøpe?!" fordi det kommer mange barn på et halvt år. Det ble sagt på en sånn flåsete måte, og var ikke ment alvorlig, men allikevel ble jeg litt irritert. Beklager at det ikke passer med julegavebudsjettet deres liksom ;p Gled dere over sønnen deres og den kommende babyen og "drit langt faen" i de der dumme kommentarene!
MyLittlePony Skrevet 7. juli 2010 #3 Skrevet 7. juli 2010 Hei! For en gjeng! Ikke bry deg om dem, ikke vær mer sammen med dem enn du må...og om du event må snakke med dem, så får du bare be dem holde kjeft og tenke seg om, for dere ønsker dere disse barna og det er deres valg...(OG ikke så veldig ulikt valgene til resten av norges befolkning som OGSÅ ønsker seg barn og får barn...hehe... :-)) Lykke til, stå på og ikke bry deg!!
ij30 Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Kan jeg få spørre om dere begge har faste jobber, økonomi på stell osv? Jeg sysn det er dårlig gjort av dem å si sånn, men hvis dere har liten inntekt etc, så kan jeg forstå dem på et vis, for da kan det jo hende de mener dere burde vente med flere barn til dere har alt klart.
Nykommern Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Slike kommentarer skal ingen akseptere å få! Da er bedre å kutte kontakten hvis de ikke kan glede seg sammen med dere. Jeg synes det er helt uakseptabelt at voksne mennesker oppfører seg sånn. Merker jeg blir skikkelig sint på dine vegne. Selv har jeg noen å fortelle det til som jeg ikke gleder meg spesielt til å gjøre. Det er min mor (?) og min manns store barn. Men takler de det ikke så får de holde seg unna tenker jeg.... Håper vel min mor vil glede seg med meg når hun lar det synke inn men .. Lykke til i alle fall, og ta godt vare på hverandre. Hold dere unna disse menneskene hvis dere kan!
babymaby Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Regner med at du er født i 87, ut fra nicket ditt? Da er du jo et voksent menneske, og jeg kan ikke forstå hvorfor NOEN skal legge seg inn i deres familieplanlegging. Faren til samboeren din høres jo helt psyco ut!
Fru.Antonsen Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Jeg har en meget komplisert familie selv også og skjønner hvordan du har det. Men jeg har lært meg også å fjerne energityvene mine. Jeg kan i visse tilfeller ligge søvnløs over flere netter fordi jeg ligger å grubbler, tenker og irriterer meg over ting som har blitt sagt og gjort. Selv nå så har jeg da gjort det sånn at jeg tar ikke så mye kontakt med de, vil de noe tar de kontakt med meg. Jeg forteller minst mulig og lar bare samtalene gå i hverdagslig svada. Og det er nokså godt å hvertfall ikke sitte å konstant irritere meg over dem, men heller slappe av og nyte hemmeligheten i magen Lykke til <3
BabyLykke<3 Overtid deluxe!!!! Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Din svigerfar høres ikke frisk ut. Gå inn å les om psykopati dersom du ikke kjenner til denne sykdommen, det er flere psykopater der ute enn mange tror. Mange tror en psykopat er en morder, men slik er det ikke. Men de kan være verbale "mordere", og elsker å bryte ned andre. Det er absolutt ikke normalt eller frisk å oppføre seg slik som han. Det kan man bare ikke akseptere. Men vet du hva som feiler personen så kan du nok sikkert ikke gjøre noe med det heller, men du kan i det minste lære hvordan man omgår slike folk, og sist men ikke minst, når du vet at en person er syk så er det enklere og ikke ta innover seg de stygge ting som blir sagt! Jeg sier som mange andre, ikke omgå disse folka mer enn dere trenger. Tørr nesten ikke spør hvordan din svigerfar behandler sitt barnebarn. Sikker ikke mye tolmodighet! Lykke til med alt =)
Mammahjertet <3 Skrevet 20. juli 2010 #9 Skrevet 20. juli 2010 Oi, det der må jeg si var upsassende og stygg oppførsel av faren til samboeren din og farmora di. Kan ikke forstå at noen sier slikt. Men husk at du/dere ikke skal tåle hva som helst bare fordi de er familiemedlemmer. Da er det bedre å kutte veeeeldig ned kontakten med de. Og i hvert fall vise hva dere mener om slike uttalelser. Det beste er faktisk å reise seg og gå, for slike folk går ikke an å snakke fornuft til. Når det kommer til kommentarer om graviditeten min så har det ikke vært noe negativt i det hele tatt. Men jeg har ei tante som har vært ganske ekstrem og ufyselig mot meg helt siden jeg var knøtt lita. Ja faktisk så lenge jeg kan huske var jeg redd henne som barn. Hun var ufin, stygg i munnen og kunne finne på å slå meg på rompa og slikt. Fremdeles nå kan hun være virkelig ufin. Nå som voksen velger jeg å ikke treffe henne. Er det en familiesammenkomst, så prøver jeg så godt å være kjeeempeopptatt med å snakke med andre eller bare snakke om været med henne. Helt nøytrale tema. Så velg hvem du vil være sammen med. Du hadde ikke latt en venn av deg snakke slik til deg vel? Så en skal ha lov til å kreve det samme av familien. Lykke til med barn nummer to! :-)
Linnymor_87 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 9. august 2010 samboeren min har fast jobb, jeg har ikke det nå lenger, men hadde det da disse kommentarene ble slengt rundt..
Linnymor_87 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 9. august 2010 jeg er født i 87 ja og samboeren min er født i 88 hehe
Linnymor_87 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. august 2010 ja vi blåser i dem. heldigvis ser vi dem ikke så ofte noen av dem... men de kommer med sånt hver gang vi snakker med dem da.... så begeret renner over innimellom....
Linnymor_87 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 9. august 2010 Da skal jeg lese om det, for det du sa om det kjenner jeg igjen. svigerfar ringer samboeren min flere ganger i uka bare for å fortelle han hvor dum og teit han er og hvor feil han tar om alt mulig rart (inkludert sitt eget yrke........) og hvor tragisk han er som røyker osv... det er forferdelig for meg å sitte å se samboeren min synke mer og mer sammen i stolen for han blir skikkelig lei seg selvfølgelig.. svigerfar har ikke møtt barnebarnet sitt mer enn jeg kan telle på EN hånd (og det er i løpet av 2,5 år så det er ille.... og han bor ikke så mange km unna heller..)
Linnymor_87 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 9. august 2010 min farmor har heldigvis roa seg og latt det synke inn at hun skal bli oldemor igjen.. tror det er problemet hennes nemlig, for hun er jo bare 66 år og syns vel det er litt ungt for tittelen.. hun signerer presanger og sånn med "Else" i stedenfor "oldemor" så...... men oppførselen til svigerfar blir bare verre og verre, og det har gått så langt nå at om han skal komme på besøk, da stikker jeg til foreldra mine.. for jeg orker han ikke.... han bringer med seg så mye negativitet over alt hvor han går.... man blir deppa bare av å være i samme bygg som han... og da overdriver jeg faktisk ikke........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå