Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Mini på 1,5 år går i en liten bhg, med rundt 10 unger. - Ved henting/levering er det kun EN voksen som har ansvar for 10 unger. Ved flere anledninger har vi hentet ungen og 5 små ettåringer har vært alene inni oppholdsrommet mens den voksne var i andre etasjen en tur. En av de voksne har til og med måttet ropt på datteren sin for å be om hjelp siden den andre voksne ikke har vært der den siste timen før stengetid. Idag hentet vi og den ene ansatte ( på krykker) plukket søppel nedenfor uteplassen ungene oppholdt seg på( alle ti) mens den andre var inne og skiftet en bleie på en av ungene. - Vi har seler i vogna som vi informerte de ansatte om, at de lå under dunposen. En dag vi hentet poden hadde h*n klatret ut av vogna og spasert inn en åpen dør under sovetid, nettopp fordi h*n lå uten seler. Kunne ha skjedd hvem som helst, men hallo? - Lille har hatt litt øyekatarr ( ikke en kraftig type) de siste dagene. Fikk beskjed om idag at det burde behandles, og at de små egentlig ikke har lov å være i barnehagen engang mens de har det. Vi holder på å behandle øyet med saltvannsdråper.. Leste på nettet akkurat at ingen barnehageansatte har lov å nekte oss å sende ungen i barnehage pga det? Nå skal vi forøvrig holde poden hjemme til sommerferien.. Følte vi fikk en aldri så liten "skjennepreken" fordi h*n har hatt litt puss i øyet i noen dager. - Betaler like mye penger for å ha minsten i denne bhg som vanlige kommunale barnehager, men må fks sende med alle måltid selv.. - Fikk beskjed om divere aktiviteter denne lille bhg driver på med hver uke, mens de minste aldri får være med på dette fordi det skjer i sovetiden deres. Trodde først dette bare gjaldt i innkjøringsperioden ved barnehagestart, men tror ikke de får være med på sånne ting nå heller. Vurderer å bytte barnehage når muligheten byr seg neste gang, men overragerer vi?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 jeg ville byttet bhg.. høres ikke ut som noe veldig galt har hendt enda, men man vet ikke når og om det kommer til og skje og hva om det da er din unge det skjer noe med som ikkje burde skjedd???
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Hvis det bare er to voksne på ti barn til vanlig så høres det alt for lite ut tatt i betraktning at det går ettåringer der. Jeg ville tatt en prat med kommunen og høre om godkjenningen til barnehagen jeg ...
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Huff ja.. Nå skal de faktisk utvide også, med en ansatt og 5 unger til! 3 ansatte på 15 unger er vel litt lite? Den minste i bhg er ikke engang fylt ett år.. De som jobber der er hyggelige mennesker altså, men jeg vurderer å ta minsten ut av bhg igjen fra høsten av ( Gått der i to mnd bare) Er det dumt eller? HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 3 voksne fordeldt slik: 2 voksne på 12 store barn og 1 voksen på 3 små er faktisk lov. 2 voksne fordelt slik: 1 voksen på 3 små og 1 voksen på 6 store er lov. Har de 10 barn på full plass har de 1 barn for mye. Jeg synes det du nevnte er småting man kan regne med i barnehager. Det med øyekatarr blir ofte misforstått. Man kan kreve å holde barnet hjemme så lenge det er en smittekilde (noe barnet er når det kun behandles med saltvann), hvis barnet får antibiotika hos legen og behandles på den måten kan dere sende barnet i barnehagen dagen etter 1 døgn med behandling. De fleste barnehager har regler på unger med smittefare, hvordan det håndteres står i forskriftene til barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Her er det din egen magefølelse som teller. Er du ikke videre fornøyd, kan det være du heller ikke blir det... Når det gjelder øyepuss, er ikke det bare bare altså.... Det er ekstremt smittsomt og ikke speislet behagelig. Det finnes ulike varianter, virusbasert og bakteriebasert. En av dem er skummel... og kan skade øyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå