Gå til innhold

Hvordan bli kvitt "solbart"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til min store fortvilelse fått meg en "bart" som ikke skyldes mørke hår men at huden over overleppen av en eller annen grunn har blitt flere nyanser mørkere enn resten av ansiktet. Det ser faktisk ut som jeg har fått en bart eller har tørket meg med skitne fingrer under nesen!! Det viser veldig godt og jeg har forsøkt å skrubbe den bort og bruke mye høyere solfaktor på det området, uten hell.. Den lar seg heller ikke kamuflere med pudder..

Er det noen andre som har opplevd dette og har noen råd til hvordan jeg kan bli kvitt "barten" og holde den unna? Har aldri opplevd dette tidligere. Eneste forskjell fra i fjor sommer er at jeg bruker en krem med A-vitaminsyre, har begynt på Diane p-piller og en sjelden gang bruker hårfjerningskrem på overleppen (selvsagt en som er beregnet for det området)

Håper på gode råd, for nå blir jeg ukomfortabel bare jeg skal på butikken :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-piller kan gi pigmentflekker. Det er nok det som har skjedd. Smør på sunblock, ikke utsett det for mer sol, da blir det mørkere. Du kan også kjøpe en krem på helsekosten som bleker pigmentflekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...