Gå til innhold

Speilreflekskamera - muligens tidenes teiteste spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg nytt kamera, og er helt grønn på dette, så dette er muligens et dumt spørsmål, men jeg prøver likevel.

Når man skal ta bilde, vil det ikke vises på skjemen før etter man har tatt bilde? Må man virkelig stå og se inni det "lille hullet", som i oldtiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe dumt spørsmål!!

Men ja, det er i hvertfall sånn på vårt :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer ann på hva slags kamera du har. Noen har bare sånn gammeldags, mens andre har sånn at man kan kikke på skjermen. Men da er det en egen innstilling for det

Skrevet

Jøss, nå ble jeg en smule skuffet her. Det er jo så genialt å slippe å holde kameraet helt oppi nesa for å få tatt et bilde. Det er et Nikon D3000. Kjedelige greier!

Skrevet

Med D3000 "må" du holde kamera helt oppi nesa, ja. Men det er digitalt, så du kan fyre av en god del bilder, ett av de må jo bli bra da, ikke sant?

Når du har tatt bildet vises det i noen sekunder på skjermen, så du kan fotografere på frihånd også - det er bare å slette evt dårlige bilder.

Skrevet

Vi kan gjøre begge deler med vårt.

Skrevet

Dette spurte jeg også om for en stund siden ;) Fikk også mange svar om at dette ikke gikk. Men viste seg at på de nye kameraene så kan mange av de vise på skjermen også når man tar bildene, men det var dårlig forklart i bruksanvisningen. Det beste er å ta med seg kameraet til en forhandler og spørre der :).

Vi kan som studentmamma gjøre begge deler, men bruker skjermen lite nå når jeg har blitt vant med å legge kameraet inntil øyet. Synes jeg får bedre bilder ;). Likevel praktisk med skjerm i enkelte tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...