Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Wæææ! Brystbetennelse! Noen gode råd??
lille sprelle Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Bortsett fra å løpe til legen for piller? Svært varm dusj på brystene Varmeputer i bh-en Ta en ren bleie - fyll med så varmt vann du klarer og legg rundt brystet. Pumpe Hold deg unna trekk
Hikken Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Tøm! Tøm, tøm, tøm! Am og håndmelk alt du kan. For meg halp det å stå i varm dusj og massere ut melk, det løsnet knutene godt. Og få penicilin!!
Gulosten™ Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Akupunktur, ullinlegg, og tøm brystet, masser og dusj i varmt vann. Pump når ungen ikke dier! Få medusin hos legen også
Gjest thricane Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 å så kjedelig. hm, tips: 1. sov så mye du kan 2. amme ofte på brystet du har betennelse i, husk å snu barnet så haken/kjeven er mot området som er betent. legg på noe varmt 10-15 min før du skal amme. 3. ta lange varme dusjer hvor du håndmelker, stryk med varmt vann når du merker at melka slipper. ikke massere hardt, det gjør vondt verre. 4. bruk nesespray(du får hos legen) hvis du sliter med utdrivningsrefleksen. 5. ikke fryse, la mannen din ta seg av alt med kjøleskap og fryse. ikke utsett deg for kulde/trekk for meg hjalp det å sove uten bh og med ullsinglet. bruk en som støtter godt om dagen, men hold deg unna spiler og annet som trykker.
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Kom deg til legen hvis du ikke er bra i morgen eller hvis feberen blir veldig høy/allmenntilstanden din dårlig. Brystbetennelse kan man bli veldig dårlig av veldig fort. Også pass på at du får riktig type antibiotika, veldig mange allmennleger aner ikke hva som er anbefalt. Se denne linken her for gode råd: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/graviditet-og-amming/brystbetennelse Og god bedring!
Pirkeanonym Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Du er helt sikker på at det er brystbetennelse, og ikke tilstoppa melkeganger? Ved betennelse får du høy feber og området i brystet er veldig rødt, varmt og ømt! Rådene er likevel de samme (minus antibiotikaen da) Du MÅ komme deg til legen å få antibiotika. Hvis ikke så kan det gå gæli. Legg barnet til brystet, hvertfall hver 2. time, deretter pumper du brystet etterpå. Masser MASSE, ha varmeomslag på hele tiden, og drikk mye mye vann!! Det er utrolig vondt med brystbetennelse, har hatt det selv. God bedring!
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2010 Takk for alle svar damer! Jeg skal gjøre alt Men tror det er tilstoppa melkeganger,uansett det er vondt! Det eneste som er veldig dumt er at Avent pumpa fungerer ikke på mine bryster.. Noen som har erfaring med det? Har prøve 2 stk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå