konemor med gutt+spire:) Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 vi vet ikke helt enda om vi skal ta oss en tyrkia ferie i sommer eller hva vi skal men om vi gjør det må vi ha pass. han har så det er ikke noe problem. men siden jeg tok hans etternavn i fjor da vi giftet oss har ikke jeg fåt nytt pass. kan jeg bruke det gamle? eller kan jeg få meg et nød pass? og hva med sønn vår på snart to år? synst han burde få bli med på ferien liksom hvordan er det med pass og barn?
It's all about me Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Sønnen deres må ha eget pass. Du må ta med ditt gamle pass så stempler og skriver de litt i det så det blir gyldig med ditt nye navn. Pass til barn koster litt, tror det er ca 250,- Å endre navn er gratis.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2010 kal han ha eget pass!? trodde det ble ført på foreldrenes pass jeg...ble det ikke det før da? takk for svar
Glajenta ♥ Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Du må ha nytt pass, og gutten deres må ha eget pass. Kan ikke skrive noe som helst i passet, du må ha nytt. Ta med det gamle. Koster vel ca 500 for voksen og i underkant av 300 til barn.
It's all about me Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Før ble de ført i foreldrenes pass, men det er leeeeeenge siden. Nå skal de ha eget pass fra de kommer ut av magen.
It's all about me Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Hos meg endret de i passet gratis. Men dette var i 2007, har de gjort om det siden da?
Fikk maibaby06 Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 De endret ved å skrive i passet tidligere. Tror ikke de skriver i nye maskinlesbare pass, men hvis man har av de gamle kanskje de gjør det. Ellers skriver politiet følgende ang pass og navn: "NB! Husk at billett og pass må være utstedt i samme navn. Har du endret navn, og flybilletten er utstedt i ditt nye navn, må du påregne problemer ved innsjekking på fly hvis du benytter pass med tidligere navn." Ser ut som man kan komme seg unna med å bestille billetten i sitt gamle navn:) https://www.politi.no/tjenester/pass/
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Jeg la bare til et etternavn da jeg giftet meg i 2006, og jeg måtte ha nytt pass. Da hadde jeg fått nytt pass året før, så i løpet av to år måtte jeg ut med nesten 2000 kr i pass. (Da kostet passene ca 1000 kr stk.) Grrrr..... Så ja, du må ha nytt pass og sønnen din må ha eget pass. Det koster ca 250 kr.
Glajenta ♥ Skrevet 30. juni 2010 #9 Skrevet 30. juni 2010 Du kan da ikke bestille billetter og reise med et pass i et annet navn. Det sier seg da selv! De endret passene før ved å skrive i dem, men det gjør de ikke lenger.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 Kan nok være lurt å gi beskjed til reiseselskapet om nytt navn i passet, så sender de sikkert nye billetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå