Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg er 23år, alene med en 2åring, i full jobb. Spiser sundt, er mye ute i frisk luft, ikke røyker jeg, og ikke drikker jeg. Siste 2mnd har jeg bare vært så ufattelig sliten. Burde vel vært omvendt mtp at det faktisk er sommer, og lysere ute? Når vi kommer hjem fra jobb kl 16, så er jeg helt utkjørt. Legger datteren min kl 19, rydder litt, og fra kl 20 er jeg så trøtt at jeg er nær ved å sovne. 21-21.30 er jeg sovnet. Og da sover jeg i et til 6.30. Forslag til å få opp energien litt? Er desverre ikke tid til å trene, da jeg ikke har avslastning- utover det å gå turer med småen, og være ute i frisk luft- noe vi er hver dag.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Kan vel legge til at jeg har gått ned 7kg siden jul, uten at jeg har gjort noe for det, de forsvant "av seg selv". Jeg er 172, og 65kg, så er hverken over eller undevektig.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Altså, ikke for å skremme deg, men utifra det lille du forteller kan dette være alt fra stoffskifteproblemer til kreft. Eller bare ingenting. Det som var en liten vekker var vel at du hadde gått ned 7 kilo..
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Syns du skal ta en legesjekk. Kan du være gravid?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Kreft?! Nå ble jeg alvorlig bekymret her. Jeg venter noen uker til, og ser om det er noen endringer. Hvis det vedvarer kontakter jeg legen. Nå skal datteren min snart være vekke i to uker på ferie, så kanskje jeg klarer å hente meg litt inn igjen da? Er overhode ikke gravid- i så tilfelle er jeg over tiden;) HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 det var IKKE for å skremme deg at jeg nevnte kreft, altså. Heller det at jeg ville få frem at dette kan være så og si ALT. Og vi her på DiB kan ikke annet enn å råde deg til en legesjekk om ikke ting bedrer seg...
2 små og en undulat Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Det er selvsagt umulig å si, men det faktisk hende at du rett og slett "bare" er utrolig sliten! Kroppen finner på mye rart når den synes du burde slappe av mer! Når barnet ditt skal bort i to uker, skal du tenke kun på deg selv. Ikke bruk tiden på "alt du egentlig skulle ha gjort, men ikke får tid til pga at du er alenemor". Om du ikke føler deg bedre etter disse ukene tar du turen til legen og får sykmelding!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Hehe, vet da vel det;) Hadde mer håpet på et "drikk tran og sov med sokker, det gjorde jeg, så var jeg fin neste dag" tips;)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #9 Skrevet 30. juni 2010 Jeg råder deg til å dra til legen å få sjekket deg, ingen vits i å vente. Be spesielt om stoffskifteprøver. Sjekk ut symptomer på hyperthereose- for høyt stoffskifte- og se om du kjenner deg igjen enn mer enn at du er sliten og har gått ned mye i vekt.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 Kan være lavt stoffskifte, eller lavt jerninnhold i blodet, eller det kan være pollenallegi, eller andre vitamin mangler. Er nok ikke noe alvorlig, de fleste opplever dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå