Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Har en bitteliten bil fra før, og skjønner at det ikke blir plass til barnevogn i den.. Hva slags bil må vi skaffe oss? Har ikke lyst på noen sånn veldig stor bil, og har ikke ubegrensa med penger.. Forslag mottas med takk! :-)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Finnes jo stasjonsvogner i de fleste merker Se litt på finn.no
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Sedaner har jo plass til vogn hvis du ikke har valgt en veldig stor vogn da.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Vi har en ganske liten stasjonsvogn.. en sånn en ca: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=17704072 Alfa romeo 156 sw ts God plass til den største emmaljunga kombi duo edge eller hva den heter baki der. Ellers bruker vi også en carena 3 hjuling.. Digg bil med ræzerbil-følelse! siden det er en 1.8 med 144 hk, så går den greit assa. og bare til opplysning, dette er ikke vår bil
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Tusen takk for svar. Str på den som var vedlagt en link over her, så vel ganske bra ut? Ellers tar jeg gjerne mer spesifikke forslag enn å lete på finn.no. Er jo en enorm jungel av biler der ute og vi har virkelig ikke peiling. (Har forresten ikke valgt vogn ennå) Altså, flere forslag mottas med takk :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Vi har en Renault Laguna og en Volvo V50 - begge stasjonsvogner. Simo-vogna vi har får fint plass i Lagunaen, men det blir veldig trangt i Volvoen, må gjerne ta av hjulene. Så av de to biltypene ville jeg valgt Renault Laguna...
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Vi har Opel Astra stv. Den har god plass til barnevogn og noen handleposer. Opel Zafira er enda større både i bagasjerommet og når det gjelder plass til beina i baksetet. Har veldig lyst på, men så har vi ikke bruk for så god plass mer enn til jenta har vokst fra vogna. Ellers har jo Volvo rykte på seg for å være romslige, men aner ikke hvor pålitelige de er. Opel gir ihvertfall veldig mye for pengene, og vi har ikke hatt ett eneste problem. Eneste vi har fikset har vært typiske slitasjeskader som bremseklosser og styrekule. Bilen er 6 år nå.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 Takk for forslagene:-) Da har jeg så smått begynt å søke på de forskjellige modellene. Ser ut som det kan være en fordel å lese om bensinforbruk også ja.. Var litt forskjeller.. Tar gjerne i mot enda flere forslag og meninger om bil :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 Vi har to barn på 2 og 6, og har volvo c30. den dekker 99% av behovene våre:-) (den siste prosenten går til takboks ved langtur:-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 På vår astra kom "alle" problemene på det året fra den var 6-7år, så bare vent;-) Etter den bilen kommer jeg aldri til å velge Opel igjen, for i løpet av et par år kunne vi brukt like mye penger på å reparere den som det den hadde hatt i verdi når vi var ferdig... Selv de minste bilmodellene finns i stasjonsvogner, men det er ikke nødvendigvis den beste løsningen likevel. Jeg ville heller valgt en større bil som sedan enn en liten stasjonsvogn. Det er uansett begrenset hvor mye man kan stable oppå en barnevogn. Vi har en Ford Mondeo stasjonsvogn nå, men den er jo veldig stor igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå