Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Syns det er forferdelig at jeg skal grue meg. Men èn måned med tre små som krangler, maser, stikker av, ikke hører på hva jeg sier, ikke noen form for avlastning, turer hit og dit med meg løpende etter og aldri får slappe av... Slik er det ferien blir for meg, som er aleneforsørger
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Siden du har 3 stk så er kanskje den eldste stor nok til å være hos besteforeldrene noen dager? Kanskje til og med nummer to? Eller har nummer 1 venner som skal på hytta, og som kanskje kan ha med en til? Du kan jo prøve å finne løsninger vet du, ikke bare sitte og toe hender.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Vi kan godt gå tilbake i tid, da vi var storfamilie. Da jobbet mennene i skogen eller på jordene. Kvinnene tok seg av ungene, de eldre og huset. De laget mat, ungene passet på hverandre, eller de måtte hjelpe til på gården. Se hva som skjer nå. Vi er alene og ensomme. Aleneforeldre gruer seg til ferie. Det er jo helt TRAGISK. Nå må vi forandre samfunnet. Kanskje vi ikke skulle flyttet fra foreldrene våre så tidlig likevel? Bygg store hus så kan familiene bo sammen. Se til utviklingsland. De bor sammen, og har hverandre. De er lykkelige. Vi nordmenn er kalde og kyniske som ikke orker noe ting mer. Barn er blitt en byrde. Vi må ha egentid egentid egentid hele tiden. Hva mener dere vi skal gjøre med dette?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Finn på aktiviteter som gjør at de bruker opp energi, da blir de ikke så kranglete og masete og de hører lettere på deg. Reis til besteforeldre, tanter eller onkler så har du flere til å hjelpe deg og evt fettere/kusiner som kan være lekekamerater (eller naboene til bestemor el). Har du venner med barn som har hytter med plass kan du jo spørre pent om dere kan komme på besøk 2-3 dager, så har dere noe å finne på så det blir morsommere for barna og det blir mindre intenst med barna når de har noen å leke. Har du ingen å reise til, så bruk lekeplassene i nærheten så møter dere kanskje andre barn der som har med foreldre du kan prate med. Hvis det er en lekeplass med gjerde, så er det ikke mye du trenger å kjefte på barna for, for da kan de gjøre det meste innenfor gjerdet utenat det gjør noe. Selvfølgelig må du passe på at de ikke er slemme med hverandre, men med nok underholdning unngår du det også.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Jeg gruer meg også til ferien. Men jeg er ikke alene og vi har bare en. Jada, bare fyr løs om at jeg ikke burde ha barn, at det er synd på barnet mitt osv, osv.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Jeg synes vi skal ha altfor kort ferie sammen jeg. VI skal ha 3 uker sammen alle sammen, og mannen skal ha en ekstra uke sammen med ungene før jeg starter min ferie. Men skal ha 1 eller 2 uker ferie til høsten en gang også, så da blir det vel bra!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Herregud så ureflektert... Tror du at de utviklingsland sitter og koser seg sammen i de store husene sine med et festmåltid? Hørtes nesten sånn ut. Dumme dame!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #9 Skrevet 30. juni 2010 Jeg gruer meg også til ferien. Har to barn, en med funksjonshinder. Jeg skal ha to uker alene med barna. Man må virkelig følge med på dem hele tiden! Og å finne på saker er bare et slit og mas for alle innblandede, så det er heller ikke fristende. Heldigvis har vi besteforeldre som vi kan besøke for avbrekk.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 Det må være så utrolig trist for ungene å vite at foreldrene gruer seg til å ta ut ferie sammen med ungene. Er det rart det blir psykriatiske folk av dagens barn? De er jo bare såååå uønsket. Djizzez.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #11 Skrevet 30. juni 2010 stakkars deg, nå fikk jeg vondt! når har du det koselig med barna dine ? Er det stunder som er bedre enn andre ? kan du prøve å gjøre det som gjør at familien fungerer best ? kanskje ikke du trenger å dra dem rundt så mye, men heller finne på masse gøy i hagen, med basseng, vannspreder, leker osv, inviterer venner til deg. se om du kan få ordnet deg sånn at du slipper unna det verste stresset, hvis det er mulig. det høres slitsomt ut, ingen tvil om det. men igjen; sett deg ned og tenk igjennom når dere har det bra sammen, og når du er fornøyd sammen med barna dine. (når de sover teller ikke;-D ) fokuser på det du har som er positivt, for det er det masse av. men du, blir du mindre sliten av å ha de i barnehage ? jeg syns ungene tapper meg utrolig mye mer på ettermiddagene etter jobb og bhg, når alle er slitne. da føles et par timer som en hel og hard uke ofte.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #12 Skrevet 30. juni 2010 Ikke uønsket, men det betyr ikke at det er mindre slitsomt. Har man litt vanskelige barn og er sliten selv så er det veldig tøft dessverre når rutiner forsvinner og man ikke engang får 10 minutter fri fra dem på ca 24 døgn.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #13 Skrevet 30. juni 2010 Takk for fine svar Jo vi skal ut å reise, det blir Norge rundt for å besøke familien.Men selv om vi besøker familie, så er det meg som må passe de hele tiden. Vi har det for det meste koselig og fint sammen, det er bare det at minste løper avgårde uansett hvor vi er, og de to eldste krangler og skriker veldig ofte til hverandre i ferier og helger. det er jo gode og verre perioder. Men jeg tenker meg at så lenge sammen, lange bilturer og andre aktiviteter der jeg konstant må være årvåken og følge med så ikke minste stikker av, ja det blir slitsomt. Husker bare sist sommer, da var jeg utslitt etter ferien! Er jo sliten fra før pga full jobb og styr m eksen, kan jo også være derfor jeg tåler mindre. HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #14 Skrevet 30. juni 2010 barna er absolutt ingen byrde. Og jeg har aldri hatt egentid!!! Jeg har ikke vært ifra barna, dag eller natt på 7 år! Og i gamle dager var det de eldre som passet barna, og flere jobbet sammen. Idag er en helt alene! Stor forskjell! HI
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #15 Skrevet 1. juli 2010 Skjønner deg godt! Det ER utrolig slitsomt å hele tiden måtte være årvåken! Det er leit for deg at ingen klarer å sette seg inn i situasjonen din og avlaste deg litt - selv når dere er på tur. Det er skikkelig kjipt å ikke engang klare å drikke en hel kopp kaffi mens den er varm fordi man HELE tiden må løpe etter ungene. Jeg har ikke noen gode råd å komme med,egentlig, bortsett fra å kanskej lufte tankene dine til noen som du vet kommer til å forstå, og kanskje hjelpe deg litt:-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #16 Skrevet 1. juli 2010 Barneoppdraglse er en fin ting.. Herregud, det høres jo ut som om barna løper i alle retninger og du har null kontroll.. Ikke synd på deg i det hele tatt! Man kan faktisk forvente noe av ungene, og gjør de ikke som en sier, så får det føre til konsekvenser..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #17 Skrevet 1. juli 2010 KJÆRE HI! For noen slemme og umodne svar du har fått her da. De som sitter å skriver slik har kansje bare 1 barn, kansje en mann? kansje besteforeldre som stiller opp hele tiden? De vet garantert ikke hvordan du har det så de bør passe kjeften sin!!!! Jeg er heller ikke alenemor, har en god mann. Men han reiser endel, men skal heldigvis være hjemme hele ferien på 1 mnd. Men vi har aktive og krevende barn, de må aktiviseres hele tiden så ja vi blir faktisk SLITNE begge 2 av å ha ferie. Vi er veldig heldige da, har familie som stiller opp som avlastning. Har du ingen som kan passe 1 eller 2 av barna en helg da? mor,far,tante, vennine? En mor som ikke er sliten hele tiden fungerer mye bedre enn en sliten mor og det å høre at du ikke har hatt fri fra barna dine på 7 år er faktisk litt trist å høre:( Kansje du har rett på avlastning eller helg i ny og ne fra kommunen? Uansett du virker som en sterk og god mamma. Håper du for en koselig ferie med skattene dine, prøv å slappe av å kose dere..når mamma slapper av så slapper barna mer av også Klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2010 #18 Skrevet 1. juli 2010 anonym 9 15 her. Til deg ovenfor meg her...9 12. Hvor DUM er du? Stakkars dine barn, går de på internatskole? Dustekjerring!!! Noen barn er mer krevende og aktive enn andre lille venn! Det handler om personlighet! Ja klart barn skal ha grenser men barn er like forsjellige som oss voksne!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå