Gå til innhold

Lavbudsjett bryllup! Hva sparer dere penger på???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal gifte meg og trenger litt tips til hvordan vi kan få det fint, men alikevel til levelig pris.... Forslag???

Bare kom med alle gode forslag!

Jeg har et punkt selv; bestill kjolen hos jkdress.com !!!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- fotograf: få tatt bilder ute av en med et rimelig bra kamera - dere har helt sikkert noen i omgangskretsen med kamera og interresse for fotografi.. Svigerfar tok bildene våre og de ble knallfine!!

-frisør/sminke : smink deg selv evt få forloveren til å gjøre det. Trenger du oppsatt hår så se om det er noen venner som er flinke med dette..

- mat: billigere med koldtbord enn 3 retters med servering.. Enda billigere er det om dere lager spleisefest og får folk til å lage mat og ha med seg - f.eks gryterett, lasagne, salat, brød osv osv.. Billig og godt..

- kaker : disse lager dere like godt hjemme. SIkkert noen som kan lage bryllupskake også - sett venner og slekt i arbeid!!

- lei lokale med mulighet for å ta med egen alkohol - det er MYE dyrere om man holder festen på hotell/restaurant

.- om dere skal servere alkohol - kjøp i utlandet om mulig, evt bestill på polet og husk - uåpnede vinflasker kan da leveres tilbake

- Blomster : avhengig av årstid - se om noen har noe i hagen som går an å bruke, se etter markblomster osv.. Evt begrens mengden blomster - trenger ikke så mye for at det skal bli fint...

- Klær til brudgommen : bruk svart dress om han har det (eller kjøp en - en mann trenger alltid en svart dress) og piff den opp med en fin vest (kjøpes/leies hos brudesalonger) Evt kjøp enkel svart vest og ha et ekstra fint slips - det gjorde vi og det fungerte gull!

Det var mine tips! Jeg giftet meg nettopp og vi brukte da ca 75 000 kr på alt - vi valgte dog å bruke mye penger på mat og alkohol og kunne gjort det en god del billigere om vi hadde villet...

Lykke til med bryllup!

Skrevet

Vi reiste til utlandet vi, Puerto Rico. Sa i fra til familie og venner at alle som ønsket å være med var hjertelig velkomne (De måtte da betale reisen selv). Vi booket alle inn på et all inclusive hotel som vi hadde vært på før og visste at dette var bra. Det geniale med all inclusive er at da er mat og drikke (også alkohol) inkludert. Vi hadde en kjempegod dialog med reisebyra som holdt kontakt med hotell for oss. Slik at vi fikk planlagt dagen slik vi ønsket det. Vi giftet oss i sjømannskirken og hadde middagen på hotellet etterpå. Sjømannskirken koster 4000 kr. Middagen på hotellet var inkludert i pakkeprisen vi allerede hadde betalt. Vi endte opp med 30 personer som reiste og bryllupet ble fantastisk;))) Vi brukte svogeren min som fotograf og sparte dermed penger der også. Vi giftet oss i mai og betalte ca 30.000 for reisen og hotellet m all inclusive, vi er da 2 voksne og 4 barn:)) vi sparte masse penger på å gjøre det på denne måten og det ble kjempeflott;)) kan absolutt anbefales;)))

Lykke til;)))

Skrevet

Jeg har ikke giftet meg selv, men har sparetips fra tidligere bryllup jeg har vært i:

- bryllupsbuketten kan du (eller noen andre) lage selv, helt gratis! Min mor laget buketten selv av ville blomster, den ble kjempefin

- jeg har vært i bryllup med bufé, det koster nok mye mindre enn treretters

- flere jeg kjenner har fått bryllupskaken i gave av en eller flere bakekyndige venner. Da får man en hjemmelaget og helt spesiell kake, og gjestene slipper også relativt billig unna med bryllupsgave = begge parter er fornøyde. Inkludert gjestene, for hjemmelaget kake er jo best!

Skrevet

Vi ønsket oss maten og drikke i vårt bryllup. Hadde verdens beste koldtbord.

Skrevet

Flott du har funnet kjole-sted for der går det jo unna penger for de fleste. Om du ikke vil ha hvit brudekjole så fins det jo så mye annet fint og billigere!

Vi sparte inn mye penger på å ha buffet, sosialt dessuten, siden folk må hente mat selv. Så snakker man ikke bare med de man sitter nærmest!

Vi var på et sted vi kunne ha egen alkohol, og vi fikk folk som skulle til utlandet til å handle med sprit.

Vi droppa dessert og fikk folk til å bake. Masse godt ble det, og folk syns det er kjempekoselig å hjelpe til!

Bryllupsnatta tok vi på grand hotell og det var bare tull. Man vil igrunn bare sove og det var dessuten ikke så himla bra hotell dom jeg hadde trodd! Få heller noen til å dra hjem til dere ogg gjøre det romantisk og fint til dere kommer hjem på natta!

Skrevet

vi brukte ca 50000kr på vårt bryllup, det dyreste var faktisk dressen til min kjære..

jeg handla kjole hos divakjoler 4500 kr, maten var koldtbord type tapas=), hadde en bekjent som fotograf, betalte han en liten sum for bildene han tok. hadde ikke dessert men fikk familie til å bake kaker.

lagde invitasjonene selv, sendte bare de som absolutt måtte sendes,fikset musikken selv.

dro hjem bryllupsnatta istedenfor hotell...orka ikke noe anna enn å sove og da er ens egen seng den beste;o)

hadde med egen drikke som vi handla inn.

lagde bordkort selv også.....

bryllupskaken fikk jeg ei som lager en del bursdagskaker for meg til å lage, den kosta oss ca 1500kr

hmm kommer ikke på mer nå*tror jeg* vi hadde et kjempe bryllup og jeg hadde gjort det på nett samme måten igjen=D

Skrevet

Jeg er faktisk ganske i mot slike "reise utenlands for å gjøre det billig" bryllup. Har du gode venner som gjør det VIL du jo være med når de gifter seg! Vi har 5 ganger dratt på ferie dit venner har giftet seg. -Men bryllup bør ikke koste 5-10 000 for hver av gjestene!

Du kan spare mye på kjole, om du leter litt ev. handler på nett. Vi endte også opp med at mannen brukte mer på klær enn meg!

-Ha lokaler der du ordne mat selv. Koldtbord er billig, spes. om du får foreldre/søsken til å stille opp med noe. Men store fordelen er at alkohol er MYE billige!

- Bordkort, invitasjoner etc lager dere selv!

- Vi var også hjemme bryllupsnatta. Vi måtte uansett ha mini der, så et hotell ville ikke vært lykken uansett.

- Vi hadde en kollega som tok bilder...

Skrevet

Masse lekre brukte kjolar, sjekk nye ogsaa paa ebay, dollarkursen utruleg lav no! Alkohol er dyrt, dropp fri bar. Faa venner til aa servere og fotografere. Grendahus og klubblokale mykje billegare enn restaurant og hotell. Faa kjentfolk aa slekt til aa bake kaker. Invitee faerre til middag, stort party til kaffe! Dropp band, lag speleliste paa Spotify gratis med favorittmusikken :)

Skrevet

Ta kontakt med barsjef på sommerens festivaler og spør om dere kan få kjøpe brekasjen fra barene:) Dvs øl og vin med litt bulk osv. Alltid masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...