Gå til innhold

Klyster...


Reflekta

Anbefalte innlegg

Gruer meg veldig til fødselen og jordmor mener at klyster er en ekstra ting å bekymre seg for som egentlig ikke trengs, da det bare tømmer tarmen ytterst, og det antagelig vil komme avføring uansett om fødselen varer en stund...Hva er deres synspunkter på å droppe klyster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Reflekta!

 

Jeg har ikke brukt det tidligere, og tror ikke jeg skal ha det nå heller hvis det ikke er slik at det er total forstoppelse flere dager på forhånd.

Min lege sier de av og til anbefaler klyster vis tarmen er så full at det hemmer fødselskanalen. Så fult har det tydeligvis ikke vært hos meg for det kom ikke avføring ved de to første fødslene, selv om det selvfølgelig kan komme nå.

 

Jeg forstår at du gruer deg, da er vi to :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Takk for kommentaren din. Det var godt å høre at det er flere som ikke bruker det. Jeg føler at ALLE skal ta det unntatt meg, og at det er ekkelt å la være, men samtidig er det jo de som har det som profesjon som sier at det ikke trengs, så da velger jeg å stole på det. Jeg har ikke lyst til å bli distrahert av klysteret når jeg bør fokusere på andre ting.

Dette er også min tredje fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var hos jordmor i dag og passet på å spørre om klyster.

Hun sa at de anbefalte det hvis man ikke hadde vært ordentlig på do de siste timene før fødsel. Hun mente at sjansen for at noe da ville komme ut ved fødsel var veldig stor. Hun presiserte også at det absolutt ikke var noe problem at det kommer avføring under fødselen.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du stresser over klyster. Er så mange andre ting man heller burde grue seg til. Er tarmen full og du ikke får til å bæsje er det fint med klyster, det er ikke noe stress.

Hvorfor hyper alle dette opp?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at klyster er kjekt...Fikk ikke tatt det sist, og det gikk greit det også...men jeg stoppet helt opp i tarmen dagene etterpå og angret da på at jeg ikke hadde tatt klyster før fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke dette et forum hvor man kan spørre om tanker og erfaringer?

Det er vel ingen som hyper opp noe som helst om man deler erfaringer og tanker rundt klyster. Fint om man kan prøve å holde en høflig og hyggelig tone, og ha respekt for andres tanker og følelser rundt fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg der, Reflekta! Syns det er alt for mange anonyme med en frekk undertone på denne nettsiden...La nå jenta få spørre og bekymre seg for hva hun vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å spørre om å få klyster. Litt for å være sikker på at det er tomt inni der når jeg ligger å presser! :-P ( Min egen trygghet! :-P )

 

Og mye for da kan det være jeg slipper å gå på do den veien samme dag, og dagen etterpå. Er vel ikke alltid så behagelig å gå på do etter en fødsel...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal ha det hvis jeg får muligheten. Slik jeg ser det nå tror jeg ikke jeg er komf med at sambo står der og det kommer avføring, men er sikkert ikke det jeg bryr meg mest om der og da. Må nesten bare gjøre det en føler for der og da. Er jo ikke sikkert en tenker på det en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva, da jeg fikk klyster sist var det ikke så mye bommelom som kom ut, men masse luft! Og akkurat det tenker jeg at kan være greit å bli kvitt før jordmor skal ned dit mens jeg ligger og presser...det er ikke sikkert jeg tenker på det der jeg ligger, men føler jeg har så masse luft i magen for tiden, at tanken har slått meg, kan du si, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor sa at det er for vår del de tilbyr klyster. De selv er vant til å se så mye forskjellig, at litt avføring har ingenting å si. Dersom fødsel er nært forestående når vi kommer til sykehuset anbefalte hun ikke klyster. Da blir det bare mye styr med ekstra "vann/vesker" fra klysteret, midt i fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...