Gå til innhold

+18% Vekstavvik

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har fått samme beskjed? Jeg fikk det i dag, må si jeg ble stor i øya da ja.. :P Mitt første barn var 3240gr da han ble født og nå er jeg i uke 36 og dette barnet er alledere over 3 kg og har da +18% i vekstavvik, jeg blir fulgt opp hver uke.. skal sjekke om det kan være svangerskapsdiabetes osv for å være på den sikre siden..

Men når barnet er så mye større, er det større sjanse for å føde før da? og større sjanse for keisersnitt? huff.. litt smånervøs her.. hehe..

Fikk beskjed om at han vil være over 4 kg om han blir i magen i 4 uker til..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som føder unger på over 4 kg i dag, men av og til så tar jordmødrene feil også da, bare så det er sagt. Ikke sikkert ungen er så stor.

2 uker før fødsel hos meg regna de seg frem til at hun nok kom til å være 3200/3300 når hun ble født. Hun var 2800..Så helt på cm og grammet er nok vanskelig å måle, så kanskje er ungen din litt mindre enn de tror også.

Men bra de følger opp og passer på :) Det går nok fint!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Det er vanskelig å beregne riktig mens babyen enda er i magen, men det mange som føder store barn i dag, uten at det er noe problem. Venninna mi fødte ei jente på godt over 4 kg, og hun trengte ikke å sy engang!

Gutten min ble beregnet til mellom 3500 og 3700, men han var bare 3022 når han kom :-) Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde vekstavvik andre veien. 22 % mindre. Ble satt igang før tiden.

Skrevet

18% er jo ingenting i dag, det fødes jo barn over 4 kilo hele tiden og det går som regel helt fint :)

Jeg hadde et mye større vekstavvik, ungen ble estimert til nesten 5,5 kilo! Mener det var rundt 50% avvik...

Ungen kom heldigvis 3 uker før tiden og veide 4900g.

Skrevet

Da jeg var på kontroll (ultralyd) i uke 36 var ungen 4,5 kilo.

Ble satt igang i uke 37 og da var ungen 4858g.

18% er ikke mye i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...