Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Hvor mye koster dette?Å er det bare dumt å ha en brudekjole for å gå til byfogden?
valkyrien Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Det koster ingenting å gifte seg på tinghuset, går ut ifra at det er det du mener. Jeg hadde ikke brudekjole, men det er jo opp til deg selv om du vil det da
Fleur Delacour Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Me gifta oss hjå sorenskrivar, meg i kjole og alle gjestane i bunad. Ellers gifta venninna mi seg hjå byfogden i Bergen, i kvit brudekjole. Det samme hadde brura i paret som gifta seg halvtimen før dei. Så det er ganske vanleg!
frk oktober Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Det er riktig at det ikke koster noe. Ang antrekk, så er det ca 1 av 5 som stiller i tradisjonell brudekjole. De fleste andre pynter seg mer eller mindre i andre kjoler, og noen kommer faktisk i dongribukse og boblejakke. Jeg har viet mange par på tinghuset, og syns det er skrekkelig koselig når folk har skikkelig brudekjole på seg. Men det er jo selvsagt helt opp til hver enkelt hva man vil. Men det er i alle fall ingen som kommer til å synes det er dumt dersom du har brudekjole :-) Husk forresten at selve sermonien på tinghuset varer bare ca 10 minutter, med mindre du har sagt fra på forhånd at du ønsker noe spesielt, feks at vigsleren leser et spesielt dikt, eller dere kan ha med noen som synger en sang e.l. Mange blir overraske ovet hvor kort programmet er. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2010 #5 Skrevet 8. juli 2010 Vi hadde sjakett og brudekjole. Så flere andre i tradisjonell brudestas også. Tinghuset i Oslo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå