solei Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Har fått min første migrene medisin. De hadde ikke imigran inne og fikk sumatriptan istedet. Tok en tablett og fikk god virkning etter 1 time. Tok en til for å få det helt bort. Og det funket. For tiden under det måndtlige første anfall, har jeg måttet ta ibux 2 tabl tre ganger daglig. Håper virkelig dette fortsetter. Noen som og bruker denne? Er imigran ganske lik? Resepten var på 3 tabl imigran. Men denne inneholdt 6 tabl. Er jeg heldig så er anfallet som vanligvis varer tre dager over!
lille sprelle Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Så bra at du har funnet noe som funker! For meg funket ikke imigran, men derimot maxalt smeltetabletter. Er uggen en halvtime, så er det rett over i "etter anfall"-fasen. Det er så fint at det nå finnes medisiner. Da jeg var barn, var det kun paralgin/paralgin forte....
Gjest irismor Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Supert at du har fått en medisin som virker for deg :-) Imigran har ingen effekt for meg. Bruker maxalt smeltetablett, det er min mirakelkur. Ca 15-30 min etter at jeg har tatt den er anfallet over.
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Så bra! Mannen min har skikkelig migrene og bruker sumatriptan. Han bruker ofte i intramuskulær spøyte for raskere effekt, men tablettene virker også. (han har en annen type migrene som er mer intens enn vanlig migrene, derfor sprøytene). Han har brukt denne medisinen i årevis og effekten har ikke blitt mindre. Han har også effekt av koffein og tramadol.
Ranveig R Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Eg har berre prøvd Sumatriptan, og den funkar for meg og. Men dessverre får eg bivirkning i form av... hovudverk. Dvs den intense migrenesmerten + kvalmen forsvinner, men eg får eit skikkeleg trykk i bakhovudet, omtrent som spenningshovuverk. Så for meg er det sumatriptan + to paracet som må til. Forresten så pleier det å holde med 1 stk sumatriptan, men ofte kjem smertene tilbake i løpet av natta/neste dag så eg ev. må ta ein til. Anfallet forsvinn ikkje heilt, eg kan ofte kjenne at det "ligg og lurar". Veit det fins mange ulike typar, og har tenkt å prøve ut ein annan sort i håp om mindre bivirkning. Ellers så er eg kanskje kandidat for forebyggande, då eg i dårlege periodar har 2-3 anfall i veka (der kvart varar i 1-3 døgn).
Gjest Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Mannen min bruker forebyggende i de verste periodene også, det glemte jeg å nevne. Han bruker verpamil, og prednisolon i høye doser. Men det må man jo selvsagt til lege for å få resept på, ikke sikkert alle er kandidater for disse medisinene heller.
LadyLuck & Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 så bra å høre.. sliter veldig med å finne medisin som virker. Imigran gjorde meg bare enda verre. Prøver nå sumatripan (100mg) selv, uten hell. men måtte prøve den i minst fire anfall før jeg kunne få annen medisin. Tre anfall hvor denne nå har blitt brukt, uten særlig virkning.
solei Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2010 Har du prøvd maxalt sugetablett?. Mulig den funker for deg. jeg så for meg en spiral av prøving og feiling. Er så letta over at den hjalp. Jeg våknet udag uten murring og nytt anfall. Tok tablettene igår kl14. Dette anfallet pleier å være verst. Jeg fikk litt bivirkninger som kribling i hodet. Men det var bare rart og ikke vondt. Tror jeg bare skal be om sumatripan videre og ikke imigran, siden den virker. Vet noen forskjellen på de?
solei Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2010 Huff, nå grøsser jeg. Skulle sjekke ut sumatriptan på nettet. Var en link til Hulk.no, der det skulle stå noe. Det var en fæl side. Jeg orket ikke lese noe. Var som å se en skrekkfilm på morgenkvisten. En skikkelig dyster skremsels side! Vet ikke hva som stod om sumatriptan.Gjaldt hovedsakelig antidepressiva.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå