Rebekka og tre vidundere Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Vi skal til Italia om noen uker og skal ha leiebil (ikke bstilt ennå) Jeg ser at firmaene leier ut bilstoler, men de er vel alle forovervendt? Gutten vår er 2 år og 5 mnd og sittet bakovervendt til daglig. Har dere noen erfaringer? Å sende HTS-setet med flyet er ikke særlig fristende...
It's all about me Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Ja dere får nok ikke noe annet enn forovervendt i den vektklassen med leiebil i utlandet. Vi leide bil med bilsete til en på 2 gjennom Avis i Now Orleans. Det var det verste dritten av et barnestet jeg noen sinne har sett. De verste gi bort tilfellene på finn er bedre. Så vi kjørte med hjertet i halsen til Target og kjøpte et nytt et. Så jeg har lært at selv om setet bestilles lenge på forhånd, gjennom et stort kjent selskap som holder til en stor trafikert by så kan en aldri stole på at en få nor brukbart. Reiser tilbake i sommer, men nå med tre barn. Tar med sete til to og kjøper beltestol til sistemann der borte. Leie bilstol en gang til kan vi styre oss for.
Rebekka og tre vidundere Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2010 Takk for erfaringen din. Det er jo mye styr med å sende bilsetet. Tar du med støtteben og forankringsseler? Herregud! Dette blir mye bagasje...
It's all about me Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Tar med alt som hører til. Men har reserveseter vi bruker til dette, hovedsetene blir stående hjemme. Litt styr blir det jo, heldigvis er det mannen som står for slik pakking ) Men det er enda mere styr å komme til ankomsstedet og se et vrak av et sete i bilen. At setet vi fikk i USA har vært med i minst 3 - 4 ulykker er nesten garantert.
Gjest datatyven Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Hei. Vi har tatt med i det siste. Funker fint, men er langt å trille svære seter på flyplassen. Da har vi en til to traller med bagasje og en tralle med bilseter. Da må ungene gå selv, uten å holde oss i hånda og det er en utfordring, med små unger som har sotte lenge i bilen på vei til flyplassen. Men sist var de veldgi flinke, holdt hverandre i hpnda og gikk i mellom meg og faren som kom med store berg av bagasjetraller.
Mom2Two Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Jeg hadde ikke giddet å sende bilseter, da risikoen for at de får en smell på flyet og dermed ikke blir like sikre, er relativt høy. Jeg hadde nok levd med forovervendt bilstol for en ferietur, selv om minsta her satt bakovervendt til hun var 4 år. En annen sak er at det er ikke alltid bilsetene som følger med holder noe særlig standard. Har sett det verste av bilseter i USA, var passe sjokkert. Bedre å kjøpe nytt, billig der i hvert fall. Kan hende det er bedre i Italia, vi skal selv dit om noen uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå