Gå til innhold

Jeg er så sinna på El Kjøp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt speilreflekskamera tok kvelden uten noen spesiell grunn. Har ikke mistet det i gulvet eller noe slikt.

Da jeg leverte det på reperasjon sa servicedama at det kunne ta opp til 2 uker før det var ferdig reparert og tilbake.

Da det var gått 3 uker spurte jeg etter det. En kvisete fjortis i skranken kunne fortelle meg at kamera mitt ikke var komt tilbake og at han ikke kunne gjøre noe. Men at det ikke skulle ta mer enn 4 uker....

Nå er det gått 6 uker, og jeg har fortsatt ikke fått tilbake mitt kamera.

Har jeg rett på å låne et kamera i mellomtiden?

Utrolig synd. Vi skal jo på ferie. Jenta vår har tatt sine første skritt. Og hun fikk kattepus til sin første bursdag. Og jeg har ikke fått fotografert NOEN av desse flotte hendelsene. Jeg er så sinna!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS. Elkjøp heter det

Det kan gå lang tid, opp til 3 mnd før du får det i retur. Som oftest går det under 4 uker hvis de ikke må spesialbestille deler. Du har ikke rett på lånekamera, men du kan fint kjøpe deg et billig digitalkamera til 400 kroner og ta de bildene du trenger mens du venter. Minnene vil alltid være der i form av bilder da, men bare ikke like god kvalitet :-)

Vi har et reservekamera som vi betalte 500 kroner for på lefdal som er greit å bruke i slike tilfeller eller når vi ikke gidder bære på det store speilreflekskameraet.

Skrevet

da hadde jeg kjøpt et kamera på elkjøp, tatt bilder etc og levert kamera innen de 30 dagene.

vi kjøpte en TV der for noen uker siden, den skulle ha vært her for lenge siden. nå er den forsinket i 2 uker til. ikke særlig imponert over elkjop selv!

Skrevet

Du har rett til å kreve kjøpet hevet og få nytt hvis det går lang tid, jf kjøpsloven:

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er i utgangspunktet du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner).

Men selgeren kan kreve å få reparere varen hvis:

•Reparasjon kan skje "uten nevneverdig ulempe" for kjøper (for eksempel retting i løpet av et par dager), og reparasjonen gjør at varen blir så god som ny (for eksempel sko som blir sterkere enn før).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...