Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Studerer over nett, og har søkt stipend + lån. Jeg fikk avslag... Så da får jeg sikkert ikke fødselsstipendet jeg var tenkt å søke på når barnet kommer heller... De sa før jeg søkte at jeg kom til å få, men nå får jeg tydeligvis ikke... Det vil si null i inntekt da, bortsett fra barnetrygden.. Hva pokker skal man gjøre da?? Er jo nesten som at jeg bare må bli alenemor da, så jeg får litt inntekt.. Kan ikke la mannen betale ALT for meg!! Enten det eller så må jeg bare komme meg i jobb så fort jeg er i form etter fødsel..... Jeg kan se for meg nå at jeg vil få svar som har med snylting på skattepengene deres osv... Jeg driter i det, så lenge jeg kan få noen svar fra noen som kanskje har erfaring eller råd!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Du ringer lånekassen og spør hvorfor du fikk avslag. Hvis det er for studiet er for lite (for få studiepoeng) så legger du på noen studier og får innvilget lån.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Ja, studiebelastningen er for liten, pga almennfagene er fullført fra før, så tar kun programfagene.... Jeg tør ikke si det til mannen... Kunne jeg ikke for pokker bare gjort meg ferdig når jeg skulle.....?!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Kanskje du kan melde deg opp som privatist i en del almenne fag fra studiespesialiserende? For å fylle opp studiebelastningen.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Ta noen ekstra fag som kjemi, biologi, fysikk osv for å få nok fag til studielån :-)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Ikke dumt... Tror jeg skal ta meg noen ekstra fag ja... Takk!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Finn deg jobb fort som f... sik at du har rett på foreldrpenger og ta opp de fagene du mangler mens du er i permisjonen. Så får du deg jobb når permisjonen er over.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Ta ekstra frag ja. Tror ikke du behøver å stå engang jeg..
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #9 Skrevet 30. juni 2010 Tror ikke jeg får meg noen jobb nå, siden det er 1 uke til termin;) Men takk for forslaget HI
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 Ok. Så du mente ikke at du skulle søke om fødselsstipend fra lånekassen, bare at du skulle leve på lånet.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #12 Skrevet 30. juni 2010 Er det bare jeg som synes at dette burde vært i boks litt før en uke før termin. Noen av dere glemmer helt å planlegge, så står dere der da..... Ja, nå må mannen din betale for deg og babyen din.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #13 Skrevet 30. juni 2010 jeg måtte søke vanlig stipend og lån først.. det gjorde jeg for lenge siden, men det tar jo tid å behandle søknadene.. Når barnet var født skulle jeg sende en ny søknad med fødselsattest... FØR jeg søkte sa de at dette hadde jeg rett på, og det vare bare å søke, så jeg trodde jo alt var OK da, at det bare var å vente på barnet å søke på ny... Er ikke mye mer jeg kunne gjort da, med tanke på at alt skulle vært i boks!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #14 Skrevet 30. juni 2010 Forresten.. Betale for meg og babyen min?? Er jo like mye mannen sin baby.. Greit nok at det er utrolig trist og dumt at han skal betale for meg, men at han betaler bleier osv til babyen tar jeg som en selvfølge!!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #15 Skrevet 30. juni 2010 Har du ikke lurt når du ikke har fått penger fra lånekassen? Det må jo være over 6 mnd siden du søkte siden du må ha hatt rett på lån og stipend i minst 6 mnd før permisjonen starter for å kunne søke fødselsstipeng. Har du virkelig ikke snakket med de for veldig lenge siden for å få ting i orden?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2010 #16 Skrevet 4. juli 2010 Jeg har gått på OS til nå, så har ikke trengt penger fra lånekassen.. Jeg søkte før jeg fikk OS, og fikk ja fra lånekassen, men sa fra meg de pengene.. Snakket med lånekassen på tlf for noen mnd siden, og da sa de jeg skulle søke ca en mnd før termin, og så søke fødselspenger når barnet er født. Jeg søkte litt over en mnd før termin, og de har jo altså brukt noen uker på søknaden min og gitt meg avslag på noe de sa jeg skulle få!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå