Gå til innhold

Ammer dere fortsatt?


Lykkeliten_85

Anbefalte innlegg

Eller er det bare meg? Min er født 27. så er fortsatt nesten en måned til han er 1år. Her ammes det totalt fire ganger i døgnet; tidlig morgen, ca 10, ca 14 og når det er kvelden ca 19.

 

I tillegg sliter vi med at han sover veeeeldig urolig, våken flere ganger både kveld og natt.. Men det er en annen historie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, ammer jeg også. Og han er født den 1, så han er ettåring om bare noen små timer :)

Blir på senga om morgenen, en liten sup når mamma kommer fra jobben også til kvelden før han legger seg.

 

Jeg tar ut en time ammetid hver dag på jobb. Ingen dårlig samvittighet for det - som mange vil at man skal ha... Bruker faktisk mye tid på å amme om morgenen og endel (men ikke SÅ lenge) når jeg kommer fra jobb. Synes det er ufint av fremmede (og de på skravle/anonym og div) å kommentere at man faktisk ammer enda. Og spesielt det at man tar ut ammetid. Jada, strengt tatt ikke arbeidsgivers problem, men nå er nå engang reglene sånn at man har krav på ammetid når man skal amme sitt barn. Glad for det jeg! Ikke fordi jeg får kortere tid på jobb, men fordi jeg bruker tiden til å henge puppen ut :)

 

Såh, da fikk jeg ut det ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her sluttet han selv. Men dere er flinke som gjør det ennå! Kjempe bra!!! Stå på rima, dette har du krav på!

 

Er nok mange som tar det ut uten å bruke den riktig, men det er vel alltid noen som skal snakke dritt om noen hele tiden. Stå på krava og bruk dem fult ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne kalle det "på senga på morgenen" jeg også.. Men det er vel heller fremdeles natt når det ammes her i huset =( Blir ofte i 04-tida, desverre... Har vel kanskje blitt en dårlig (u)vane.. Meeeen, vi flytter i slutten av august og da skal han inn på eget rom!!! (ja, pga plassmangel sover han fortsatt inne hos oss..) Og _DA_ er det slutt på nattetull, og puppen blir ikke servert før 6 (håper jeg).. Per i dag hender det han våkner i 02-tida og holder det gående til jeg gir opp kl 04 og gir han pupp. Ganske så slitsomt egentlig, men synes ikke vi skal gå tilbake til å amme kl02 OG på morgenen liksom..

 

Rima: sovner din ved puppen om morgen/ettermiddag/kveld? Min sovner ved puppen i ca 80% av tilfellene. Forsåvidt greit nok, men om kvelden er det litt upraktisk for når han våkner etter ca 45min i senga blir han helt hysterisk da det ikke var der han sovna.. Prøver å vekke han da, når vi har amma ferdig men før jeg legger han i senga.. Men det er ganske vanskelig, for å si det mildt! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, her var det full stopp når knerten var 9 mnd. Da hadde han vært ganske vrien å få i mm i lang tid og var ganske uinteressert kan man si. Den siste måneden før vi gav opp fikk jeg kun i han noe morgen og kveld og så bare morgen og til slutt ville han ikke ha da heller.

Han var vel klar for å slutte, og etter masse tullball var jeg ganske fornøyd av ammingen jeg og.

All ære til dere som fremdeles får til å amme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi, nei, morgen og morgen. Den forskyves visst og blir tidligere og tidligere etterhvert nå. Nå i morges var det opp og hente lillebror kl 5.20. Da fikk han pupp, snudde seg når han var ferdig, også sov vi en halvtime sammen.

 

På dagen sovner han ikke ved puppen. Altfor nysgjerrig på hva som skjer rundt han. Og den ammestunden varer maks 5 min...

 

Om kvelden sovner han aldri på puppen. Han legges våken i senga. Klart, om han skulle slumpe til å lukke øynene, vekker jeg han jo ikke, men dette skjer en svært sjelden gang i så fall. Enkelte kvelder surker han i fem min før han sovner, men det får han bare gjøre. Kan ikke sulle og dulle mer tenker jeg. Og han maser jo bare fordi han ikke vil sove tenker jeg...

 

Når dere flytter blir det jo annerledes for han - ja, mange ting Kan hende søvnen også endrer seg til det bedre. Bare stå på - går seg som regel til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sluttet nå på mandagen som var. Ammet da bare morgen og kveld. Det var en bevisst handling fra min side, siden jeg er gravid igjen og ekstremt sår på brystvortene... Deilig å ha puppene for seg selv i noen måneder før nestemann skal henge i de også ;oP Dessuten så blir jo lille tryll ett år om to dager så tenkte at da var det tida... Gikk helt fint det, ingen sure miner fra hennes side, så hun var nok klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kun morgen og kveld.. sovner ikke ved puppen om kvelden men er en gooooood sovemedisin allikevel :) Om morgenen er det praktisk, for våkner hun i 6 tiden ammes hun og sover en times tid til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...