Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter så enormt med å bli kvitt mage fett. Jeg spiser sunt og lite i ukedagene, skeier litt ut i helgene. Jogger 2-3 ganger i uken og tar sit ups. Men denne bilringen blir jeg altså aldri kvitt. Jeg har aldri hatt flat mage, så forventer ikke vaskebrett, men mister ikke en cm. ARGH, Har jogget siden September, med en pause i januar og februar. Er generelt svak fristelser..men står unna det meste. Drikker ett par glass cola zero hver dag, kan det han noe å si.... Er etter graviditeten det har blitt spesielt vanskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg altså lurer på om noen har noen gode råd til meg ?

Skrevet

Prøv å skrive ned alt du spiser o drikker hver dag. Regn ut hvor mange kalorier du får i deg. Kanskje er det ikke så få som du tror? Eller spiser du kanskje for lite slik at forbrenningen går ned.

Ville også lagt inn noen styrkeøvelser etter joggingen. Muskler er bra for forbrenningen og får kroppen til å se flott ut:)

Skrevet

Takk for svar. Har vært på vektklubb.no og vektklubben.no. Skrevet ned det jeg får i meg.. men gir alltid opp.. synes det er så tidkrevenende. :-(

Men takk for gode råd!

Har nok veldig lav forbrenning, sliter mye med treg mage.

Skrevet

Pilates er FANTASTISK trening om man ønsker flat mage. Jeg har heller ikke hatt flat mage på mange år, men pilatestrening gjør underverker, spesielt etter en joggetur. Dessuten ville jeg definitivt kuttet ut brusen hver dag! :-)

Skrevet

Apropo flat mage..hvis en ALDRI har hatt flat mage - heller ikke når en var yngre...er det mulig å noengang få helt flat mage uten å gå for mye ned i vekt? Tenker da på en som i utgangspunktet er slank men med litt for mye på magen.

Skrevet

Skal vurderer brusen :-) Er så dårlig på å drikke vann nemlig... Pilates finner jeg nok ikke i nærområdet.. bor landlig til kan du si. Men takk for godt råd!

Skrevet

Tror ikke vann hjelper så mye på magefettet, her i gården drikker vi kun vann og litt skummet melk innimellom...magen er ikke flat av den grunn. Går heller mer på hvor mange kalorier du totalt får i deg på en dag.

Hva med pilatesvideo + ball da, mammatilskatten? Så bringer du pilates hjem til deg!

Skrevet

Har aldri hatt flat mage, men har vært spart for håndtak som går rundt og bak på ryggen..hehe.. Har rundt 80 cm rundt livet.. veier 68 kilo. Merker jo forbedringer på joggingen på nedre del av kroppen, rompe, hofter og lår, men magen har bestemt seg for å bli.

Skal vurdere pilates video :-)

Skrevet

Har du en sykkel? Har hørt at sykling i ulendt terreng forbrenner sykt me kalorier og kan gjøre underverker for kroppen!

Magen vil jo og gå ned sammen med resten, ettersom du får mindre fett på kroppen.

Skrevet

sliter litt med det samme selv. Det jeg har lært av min kjære pilatestrener er at om man skal trene de innerste magemusklene, så må man trekke navlen inn i ryggraden når man puster ut og gjør øvelsene.

ellers er det et kjekt tips å skrive ned alt du putter inn ja. Det gjør jeg og plutselig får man et litt annet syn på godteskåla og den fete maten..

Lykke til!

Skrevet

Det nytter ikke å kun trene magen for å få den mindre, du må trene alle musklene som stabiliserer kroppen og gjør at vi får bedre holdning. Antagelig er det derfor pilates fungerer bra, fordi det trener stabiliseringsmusklene.

Ellers så er det som noen andre sier også, ikke så lett å få magen helt bort etter man har fått barn.

Skrevet

Takk for mange tips og råd:-) Kommer vel ikke utenom kalori telling hvertfall... Er null problem å telle kalorierer i ukedagene, men i helgene er det vanskeligere. Prøver å ikke skeie ut, men litt blir det.

Skrevet

Kjør på med rockering, kan gjøres mens du ser på TV- genialt :) Mister garantert flere cm..

Skrevet

Rokkeringen er faktisk effektiv, du blir hardere og fastere i fisken rundt hele midjen. 10 minutter om dagen hjelper mye!

Men om du drikker en del brus og er oppblåst og treg i magen ville jeg tatt en tur til nærmeste helsekost. Det finnes mange gode alternativer for å holde magen skikkelig igang, og det har ganske mye å si for hvor flat magen blir..

Så får jeg si som min søster, hev hodet, ut med brystet og rett opp ryggen, da ser man utrolig mye bedre ut uansett om man har 3 eller 30 kilo for mye på kroppen ;)

Skrevet

Jeg har sånn rockering..Får nok dra den frem igjen!!! Og en tur til apoteket. Takk for gode råd jenter.

Man håper alltid det er en litt lettvint løsning, selv om man vet den ikke finnes. Tenk om jeg bare kunne kunnet ut en ting, så hadde jeg rast ned i vekt.. Men må bare bite i det sure eplet. Telle kalorier, ta frem rockeringen og fortsette med joggingen. Er nok en person som har lett for å legge på meg, så det skal ikke mye utskeielsene til før jeg legger på meg hvis jeg ikke trener.

Skrevet

Høres fristende ut.. men det koster sikkert mye, og det tror jeg ikke jeg får lov å bruke penger på..hehe.. Samboer synes heller jeg kunne vært rund, for da er jeg blid og fornøyd. :-)

Skrevet

Det som har funket for meg er zumba og pilates. Husker ikke hvor jeg fikk zumba-videoen fra, men for pialtes-treningsvideo sjekk ut pilatesroom.no.

Helt ok priser og en meget dyktig instruktør.

Skrevet

Skjønner Pilates er tingen ja.. Vet nesten ikke hva det går ut på engang jeg... :-/ Får sjekke litt på nett :-)

Skrevet

He, he. Alltid lov å jukse liiiitt :)

(Ang. linken jeg la inn: http://www.cliniquecontour.no/eximia%20behandling.htm).

Nå har ikke jeg prøvd dette selv, men det skal koste ca 800,- for én behandling av magen. Mulig det koster litt for konsultasjon osv. osv. Nå vet jeg ikke hvor du bor eller om du har et sånn tilbud i nærheten av deg heller. He, he. Du får telle kalorier, jogge en tur og slå deg selv på fingrene når du går forbi sjokoladehylla. Det er gratis :) Lykke til!

Skrevet

(Ang. linken jeg la inn: http://www.cliniquecontour.no/eximia%20behandling.htm).

Nå har ikke jeg prøvd dette selv, men det skal koste ca 800,- for én behandling av magen. Mulig det koster litt for konsultasjon osv. osv. Nå vet jeg ikke hvor du bor eller om du har et sånn tilbud i nærheten av deg heller. He, he. Du får telle kalorier, jogge en tur og slå deg selv på fingrene når du går forbi sjokoladehylla. Det er gratis :) Lykke til!

Skrevet

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...