Gå til innhold

Noen her som har barn med kronisk småbarnsdiare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags mat skal man være forsiktig med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er utrulig synd at du ikke tar med ungen din og får han/henne testet for div mat allergier - tenk og må gå rundt med små diare i lang lang tid...........

Laktose- cøliaki- egg- fisk osv

Skrevet

joda, han har ikke allergier,men han har "kronisk småbarnsdiare" "toddler's diarrhea", som betegner ikke-allergi-relatert-diare hos barn mellom ca 1 og 5 år, og er en kronisk, men ufarlig tilstand som ikke kan leges, men må gå over av seg selv. Litt endring i kosthold kan hjelpe, slik som mindre fiber og mindre frukt, lite juice osv...jeg var ute etter konkrete matvarer som kan kuttes ut i håp om at det hjelper litt.

Skrevet

Beklager nebbete svar.........

Har en med cøliaki og melkeintoleranse.........ville byttet ut kumelk med ris/havremelk ( Hvis du lager sauser/grøt osv tilsett smør da svis det ikke så lett) Bytt ut hvete med spelt og spis grønnsaker ikke frukt.

Tror også det er lurt og holde seg helt unna og ikke hele tiden iriter tarmen med og spise litt og litt.

VAr selv plaget med magen og var til en biopat og erneringsfysiolog.

Der holdt jeg meg unna melk en uke, hvete en uke, frukt en uke. Den uken jeg holdt meg unna mel var jeg på slutten av uken helt bra og det er spesielt gjærbakst, vaffelkake, pannekaker jeg i perioder reagere mye på.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...