heleneharefrøken_ Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg gir en flaske med mme til min lille på 10mnd når hun våkner i 5-7 tiden også sover hun videre ca 2 timer til. Helsesøster sier at jeg må slutte med denne flasken fordi det første måltidet om morningen skal være grøt. Er det riktig? Faren til barnet (som jeg ikke bor sammen med) mener jeg er superegoistisk som ikke står opp og gir henne grøt. (haha, lett for han og si) Men Er jeg det? Jeg trodde det var helt vanlig at småbarn fikk flasker om natta. Hvordan er det med deres barn på denne aldren?
Gjest ->>- Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Det er ikke nødvendig med nattmating til barn på ti måneder som liker fast føde. Men det er heller ingen krise, og du velger jo selv om du vil ta en avvenning på dette eller kjøre på og nyte litt ekstra søvn. Ungen tar ingen skade av det, men det anbefales at totalen mme til så store barn ikke ligger på noe særlig over en halvliter i døgnet.
3småtroll♥ Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 På natten er det da vanlig med flaske ja. Jeg sto aldri opp på natten for å lage grøt;) Men nå er det ganske stor forskjell på kl. 05 og 07 da. Klokken 5 definerer jeg som natten og vil gjerne sove mer.. Men klokken 7 er det morgen i mine øyne så da hadde jeg stått opp, stelt barnet, laget grøt og spist forkost sammen med henne. Så ville jeg heller lagt henne til å sove igjen etter det. Da har du jo kommet deg opp og har muligheten til å få gjort litt mens hun sover, enten det er husarbeid eller en dusj som trengs;)
AnonymeAnine Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Jeg er enig med 3småtroll. Jeg ville heller ikke stått opp kl 5 for å lage grøt.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Vi gjorde som du i hvert fall til eldste var 18 mnd tror jeg. Han våknet jo i otta hver dag (5) og aldri i verden om det var morgen da Da fikk han en flaske og kose seg med i lekegrinda mens vi slumret ved siden av.
Hikken Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Leah fikk flaske med MME til frokost frem til hun var 12-13 mnd og da vi sluttet med det fikk hun melk i stedet. Hun klarte ikke spise fast føde på morgenen (lik sin mor gitt), men jeg fikk aldri noen kommentar på det fra hverken lege eller helsesøster. Fikk så brød eller grøt en time eller to senere.
Rødhette <309+<312 Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Gjør det som passer deg best!:-) Er klokken 5-6 ville jeg uten tvil gikk hun en flaske og sovet to timer til! Her våkner mini for flaske mellom 6-7 og vi sover videre til rundt 9 :-) også får han brødskive til frokost når vi står opp. men etter sommeren begynner han i barnehage, og da skal vi tidligere opp, så da blir det nok ingen flaske før frokost.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå