Gå til innhold

Amming og vekttap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer babyen min som nå er 4,5 mnd. "Problemet" er at jeg blir bare tynnere og tynnere. Føler at jeg spiser normalt og trener litt, men har ikke gjort noe for å ta av. Jeg veier nå det jeg gjorde før jeg ble gravid. På en måte er det jo kjempefint, men så leser jeg alle plasser at man skal ikke slanke seg mens man ammer pga at det blir mye giftstoffer i melken. Noen andre som også har hatt det slik, og blir dette sett på som slanking?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte, og bestemte meg for å se sånn på det, at jeg nektet å spise mye fett og sukker for at jeg ikke skulle gå ned i vekt. Det gikk ikke fort, og det var på ingen måte slanking. Bare levde normalt sunt, og det blir jo også anbefalt....

Skrevet

Jeg har aldri helt skjønt hva de mener med at det er farlig å slanke seg når man ammer. Ammingen i seg selv er jo en slankekur! Og spiser man for lite, så mister man jo som regel melka, så det styrer jo som regel seg selv.

Jeg ville ikke begynt å spise usunt om jeg var deg, men du kan jo være litt mer obs på å spise nok. Du kan f.eks. sette på alarm på mobilen din hver 3-4 time, slik at du ikke "glemmer" å spise.

Skrevet

Grunnen til at man ikke anbefaler voldsom vektnedgang under amming, er at det løser ut giftstoffer fra fettvevet ditt og disse går over i melken.

Jeg kan aldri tenke meg at det er anbefalt å spise usunt for å holde vekta, men det kan jo være greit å forholde seg til at man har et litt økt kaloribehov under amming. En avocado eller litt laks til frokost burde gjøre mye.

Skrevet

Det er ikke farlig å gå ned i vekt når du ammer, ammingen er jo med på å få kroppen din tilbake til normalen. Kroppen din virker som den skal, gratulerer!

Det som er usunt er å spise for lite mens du ammer, eller gå på alle mulige rare dietter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...