Gå til innhold

Far Narkoman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver kort og greit..!

Faren til mitt barn er Heroinmisbruker. Min sønn er nå 6år.(Vet hvem faren er.) Faren ringer meg og skriver meldinger daglig om at han skal se sin sønn,ellers går han til advokat og de drar meg for retten.

Jeg svarer Alltid med at : Jeg skal se rene urinprøver om du vil treffe din sønn.. Men dette er jo helt umulig sier han..og det kommer en masse trussler om at han skal ta meg i retten.

Jeg er rett og slett så sliten og lei nå,av og ha en Tulling på tlf min vær eneste dag. Og han er narkoman,vært inn og ut av fengsel,har voldsdommer på seg. Så jeg er redd for hva han kan finne på å gjøre.

Noen som vet råd ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si dere tar de i retten for samver får han ikke

Skrevet

Du har ingen ting å frykte! Du kan kreve at han er ''clean'' når han skal møye sønnen sin, og er han det får han sikkert samvær med tilsynsverge! Snakk med en bra advokat du , så har du noe å støtte deg på!

Du har ingen ting å frykte!

Skrevet

gå til politiet å få besøksforbud. så ringer du barnevernsvakta og forklarer din sak. de vil hjelpe deg :) da slipper du han og barnevernet vil stille opp om det skulle trenges.

Skrevet

HI her. Så jeg kan få besøksforbud fordi han er narkoman ?

Skrevet

Herregud noe så dumt, blande inn barneværnet??????? Hva har de med saken å gjøre?? Da har du dem på nakken retsen av livet, garentert det dummeste du kan gjøre! Skaff deg en advokat!!!

Skrevet

Advokat eller politi ?

Skrevet

Jeg skjønner ikke jeg...hvorfor bare lar du han ikke ta deg til retten da? han kommer jo ikke til å få samvær (ihvertfall ikke alene), når han er heroinmisbruker...Så hvorfor er du redd for at han skal ta deg til retten? Har han noe på deg?

Skrevet

Nei. Han har ingenting på meg. Jeg bare syns det er slitsomt og måtte ha han hengende over meg hver eneste dag. Og det er vanskelig og bare drite i alt pisset han skriver på meldinger.. Det går inn på meg,og det kommer mye tanker rundt det.

Min sønn leker eks. gaten uten meg med vennene sine.. Jeg har ikke hemmelig adresse...Dette er noe jeg syns er skummelt med tanke på at barnefar VIL se din sønn!

Er ikke det at jeg er redd,jeg er bare sliten av alt styret rundt det.

Skrevet

Da ville jeg latt han tatt meg til retten, du vinner glatt. Han får ikke samvær, prøver han å se sin sønn, eller kontakter deg av samme grunn, meld han til politiet, og få besøksforbud

Skrevet

Ta vare på alt av trusler han måtte sende på SMS!

Skrevet

Jeg ville iallefall fått meg skjult nummer. Det er bare å ringe til teleoperatøren din, så fjerner de deg fra gulesider ol. Hvis du flytter trenger han ikke å vite din nye adresse. Og hvis han plutselig bestemmer seg for å komme på besøk vil det ta han lenger tid å finne deg. Bytt gjerne nummer i samme slengen, så slipper du alle meldingene.

Jeg ville nok også kontaktet barnevernet. De er til for å hjelpe i motsetning til hva enkelte tror. Hva om han plutselig kontakter de og forteller usannheter? Da er det kanskje smartere å være føre var.

Nå vet jeg ingenting om hvordan dette fungerer, men jeg ville nok også kontaktet politiet. Hvis de kan registrere at han holder på sånn, vil du kanskje fortere og lettere få ordentlig hjelp om dette skulle bli et større problem. Et besøksforbud burde være enkelt med tanke på narkotikamissbruk, og meldingene du kan vise de.

Til sist ville jeg kanskje snakket med barnehage/skole og informert de om at gutten din ALDRI skal hentes av faren.

Lykke til!

Skrevet

Du kan kontakte politiet og vise de meldingene han sender deg. Forklare at du føler deg truet og forklare hva du ønsker deg (besøksforbud, voldsalarm, evt bare anmelde)

Du kan kontakte advokat og forklare hva du trues med. Evt kontakte barnevernet og høre hva bf kan ha som sak. De kan sende han brev og forklare hvilke retningslinjer som gjelder (reine prøver, tilsyn under samvær etc) og gi han noe å tenke på.

Du gjør rett i å holde igjen. Når du eventuelt er i kontakt med bv/politi/advokat så bør du moderere språket ditt: "vanskelig å drite i alt pisset han kommer med" er noe fjortis språk. Det kan være litt uheldig da ;)

Som en start så tar du vare på meldingene fra han, særlig de du føler som mest krenkende. Da har du noe å anmelde han for. Dermed vil ballen rulle.

Han kan så klart komme og være ubehagelig, men om det er et kjent kasus for politiet så vil de komme og hjelpe deg raskere. Du kan også vurdere å flytte og ha skjult nummer, det kan du jo tenke på til neste gang du skal flytte.

Lykke til! Husk at tomme tønner romler mest..

Skrevet

hvis han på noen måte som helst virker truende så kobler du inn politiet. og i veldig mange saker hvor mor og far ender opp i krangel er det godt å ha barnevernsvakta i bakhanda slik at de kan komme å stille opp for barna. barnevernet samler ikke på unger. ber du om hjelp så stiller de opp. og for at den forelderen som sitter med hovedansvaret ikke skal føle seg for alene.

Skrevet

For all del, ikke bland inn barnevernet, da vil de henge på deg resten av livet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...