4barns mor Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg og min familie skal ta Bergensbanen og være der i et par dager. Hva bør vi få med oss?
gakkeliten Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Kommer litt an på hva dere vil se... smaken er som baken.. Hvor gammel er ungene som er med? Ulriksbanen (gondolbanen) Fløybanen (oppovertrikken ) Fisketorget (dyrt - du kjøper til nød noe frukt der, eller en is) - og Bryggen Fløybanen, Fisketorget og bryggen er i umiddelbar nærhet av hverandre, og i sentrum. Ulriksbanen ligger naturlig nok et stykke fra sentrum, men det går gode bussforbindelser for de som liker å rote seg fram på egenhånd (Linje 2 (eller 50/31) til Haukeland nord - og opp en ganske lang og dryg bakke) eller man kan hoppe bussen som går til banen (dobbeldekker). For barn anbefaler jeg: Vilvite senteret på Møhlenpris (sjekk www.vilvite.no) - Akvariet så klart - og hvis det er grått og fælt og alt er dumt: Ta bussen/taxi til Baluba i åsane (www.baluba.eu) - Moro for HELE familien - så lenge man kan holde seg relativt akitv... Sjekk ellers: http://www.bergen.info/bergen-turist.html god tur til Norges vakreste by!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå