Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Hva er deres meninger om dem? Vi har kjøpt en uv drakt til junior, men jeg ble litt usikker..Drakta var fin den altså, kostet 400 kroner, noe jeg syns var alt for dyrt..Nok om det, det jeg egentlig lurte på er om dette kan være særlig behagelig for et lite barn å ha på seg i varmen? Det må jo bli varmt, klamt og ubehagelig eller? Tenker selv hvis jeg skulle hatt en slik drakt, hadde jeg ikke syntes det var behagelig når det er så varmt..En ting er kanskje i Norge, men vi reiser til Hellas i juli-august, blir borte i 3 uker og det er da det er på det varmeste. Synspunkter eller erfaringer med slike drakter?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Like bra med en t-skjorte og å begrense oppholdet i sola. Det må man jo uansett for UV-draktene dekker jo ikke alt, og en t-skjorte er langt mer luftig og behagelig å ha på.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Våre barn elsker å ha på seg de draktene. De har brukt dem siden de var hhv 2 og 4 år gamle. I år ble de skikkelig skuffa da vi så at de var for små for dem. Jeg har aldri prøvd en slik drakt selv, men mine barn har hvertfall ikke syntes at de var ubehaglige. Verken her eller i syden.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Det er i grunnen det jeg tenker også, men så beskytter vel ikke t skjorta særlig mot sola da..men jeg er enig i at det må være mye mere behagelig. Tror vi skal bytte denne drakten jeg:)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Uv-draktene er suverene. For det første slipper dere mye av den kjipe smøringa alle unger hater. For det andre virker den avkjølende når det er skikkelig varmt og den holder også barnet varmere når det har vært lenge i bassenget og begynner å bli kjølig. Her spør til og med guttungen etter sin Uv-drakt fordi han liker så godt å bade med den.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Beskytter ikke t-skjorta mot sola? Kan da ikke tro at jeg har så veldig annerledes t-skjorter enn andre, men jeg er i hvertfall drivende hvit under t-skjorta selv om jeg blir brun og til og med om jeg er uforsiktig og blir brent der skjorta ikke dekker. Det samme gjelder ungene. De er alltid helt hvite under selv den tynneste skjorte.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 er nok ikke verre enn å ha på seg en badedrakt. verre å bade med en tskjorte skulle jeg tro, den blir jo tung og ekkel når den blir våt, klistrer seg mot kroppen.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 10.00 Virker den avkjølende altså? Det er liksom det jeg tenker på, om det ikke blir alt for varmt med den på. uv drakten har en "solfaktor" 50, det har ikke t skjorta sist jeg sjekka:) ( til deg over)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #9 Skrevet 30. juni 2010 Er det ikke en form for badedrakt da? Det føles i alle fall ut som en baderdrakt, og det er vel ikke ekkelt å ha på seg? Det er jo bare lurt når de er opp og ned av vannet, for de tørker så fort. Også slår du to fluer i en smekk mtp smøring. Solkrem holder jo som kjent ikke så godt når man har tatt et bad. Synes de er suverene på stranda/ved bassenget, jeg. Men ante ikke at de var så dyre :/ Har bare fått i gave selv.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2010 #10 Skrevet 30. juni 2010 var samboeren min som var å kjøpte den på en dyr butikk, jeg hadde aldri betalt 400 for en uv drakt, men han har ikke peiling:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå